Optakt: Arsenal - Spurs [PL]

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Optakt: Arsenal - Spurs [PL]

Post by Niels Lønberg » 13. Nov. 2017 7:36

KÆMPE kamp på lørdag, så vi kan ligeså godt komme tidligt i gang med debatten.

Det her er i mine øjne en must-win kamp. Hvis vi vinder på lørdag, så kan vi lukke hullet op til Spurs, og det vil give det fornødne boost, som klubben, holdet og fans har brug for. Hvis vi taber, så bliver stemningen endnu mere fjendtlig end den allerede er nu, og så er vi lige pludselig 6-7 point efter top 4. Uafgjort er lidt lálá. Så skal vi høre Wengers 'the players gave everything, mental strenght, blah blah blah etc.', når vi spiller 1-1 efter at have været bagud. VIND!

Kan Wenger få spillerne sat op til kampen? Jeg har min tvivl, men gør nu noget for, at de kan forstå vigtigheden af kampen. Vis dem videoer af gamle kampe, få ex-spiller i omklædningsrummet inden kampen. Jeg brækker mig sgu, hvis jeg skal se på mere af den her slags. Mere af den her slags, tak:

Image

- Jeg håber stadig, at vi går tilbage til 4 i bagkæden, og får en ekstra mand på midtbanen, men det kommer næppe til at ske
- Mustafi og Welbeck forventes begge klar til kampen, og jeg tror begge kommer til at spille fra start
- Hvad med Alexis & Özil? Kan de sætte sig op til kampen, eller vil det give mere mening, at spille eks. Wilshere?
- Hvad med Lacazette? Kunne han få lov at vise sit værd?

Jeg ser frem til kampen, men frygter den også på samme tid.

MichaeL
Normal Bruger

Re: Optakt: Arsenal - Spurs [PL]

Post by MichaeL » 13. Nov. 2017 17:55

Cech

Kos - Mustafi - Monreal

Bellerin - Ramsey - Wilshere - Kolasinac

Ozil - Alexis

Lacazette

Seb'82
Normal Bruger

Post by Seb'82 » 14. Nov. 2017 9:14

Dejligt med en tidlig optakt.

Enig i at det er en must win kamp. Ikke mindst for at få noget vindermoral ind i holdet, som det kan bygge videre på. Det har på papiret været en hård sæsonstart med udekampe mod Liverpool, Chelsea, Man City, Stoke, Everton og Watford. Specielt de fem første er generelt svære steder at spille. At det så heller ikke har givet så mange point er ærgerligt. Men det viser, at klubben har gennemgået et svært program og der trods alt burde være nogle point at hente på konkurrenterne.
På Emirates (ganske vist mod svagere modstand) hedder statistikken 5 kampe, 5 sejre og en målscore på 13-4. Så optimismen bør være der.

Det ville ligne Wenger dårligt at starte med to mand, der kommer tilbage fra skade, så jeg tror mere på følgende opstilling.

Cech
Koscielny - Mertesacker - Monreal
Bellerin - Xhaka - Ramsey - Kolasinac
Özil - Sanchez
Lacazette

Personligt så jeg hellere at Wilshere eller Elneny fik chancen på bekostning af Xhaka. Er ikke så nervøs for formationen mod Tottenham på hjemmebane.

Paddy
Normal Bruger

Post by Paddy » 14. Nov. 2017 12:27

Helt enig, den her kamp kan få stor betydning på mange områder. Det er en kamp vi skal vinde hvis vi skal ind i den top 4 igen.

Jeg er enig i opstillingen og det bliver nok også sådan det her.

Cech
Koscielny - Mertesacker - Monreal
Bellerin - Xhaka - Ramsey - Kolasinac
Özil - Sanchez
Lacazette

Lacazette skal selvfølgelig starte, Øzil og Sanchez skal altså gide at spille den her kamp, og specielt Sanchez skal vise en noget bedre attitude! Hvis alle 11 spillere gide løbe samtidig og kæmpe om hver meter til de bløder ud af ørerne, så tror jeg på vi kan tage noget med fra den kamp! men hvis bare et par stykker ikke gider tilbageløb eller at arbejde sten hårdt, så får vi smæk. Totterne ser rigtig gode ud, og selv på en dag hvor det ikke kører for dem får de points (Palace kampen).
On July 11 2011, Arsene Wenger said this: "Imagine the worst situation -- we lose Fabregas and Nasri. You cannot convince people you are ambitious after that."

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 14. Nov. 2017 15:13

Alt kan heldigvis ske i et North London Derby. For målt på ren kvalitet er vi langt efter 5pur2 for tiden. Samtidig er det seks NLDs siden vi har slået dem (bortset fra den famøse liga cup-kamp hvor Flamini vandt 2 1)! Skinkerne er bedst ude, og vi er bedst hjemme. Alt i alt sæsonens vigtigste, mest nervepirrende kamp so far. Men mere i forhold til æren end tabellen.

Wilshere to start, please.

Up The Arsenal!

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 16. Nov. 2017 11:46

Image

Spurs kan ikke løbe fra at de har favoritværdigheden i weekends kamp og Arsene ved det bliver mere end svært:

"I think Tottenham is a good side but we have the quality to win this game and that is what we have to show. First of all, it's always involved. The desire to beat your opponent.We must have full commitment but as well be calm enough to focus on the game."

Mustafi og Danny skal testes og udtaler samtidig at han stoler på Lacazette i kampene mod de andre storhold.

Det bliver spændende at følge kampen på midtbanen.. Granit mod Delle Alli.

Jeg gætter Arsene stiller sådan op 3-5-2.

Cech
Koscielny - Per - Monreal
Bellerin - Ramsey - Granit - Kolasinac
Özil - Alexis
Lacazette

Men håber mere på en 4-2-3-1 og spørgsmålet er om Granit har det der skal til..?så mit håb er:

Cech
Bellerin Kos Monreal Kolasinac
Wilshere Elneny
Özil Ramsey Alexis
Lacazette

Vi har desperat brug for 3 point (uanset hvordan de kommer i hus) for at vise omverdenen vi stadig kan være med mod et godt hold i Top 6.

Bare vi ikke forærer et dumt mål væk.. :roll:

...og så er Mike Dean dommer.. :(

Lad os komme foran og så kan alt ske.

Kommer vi hurtigt bagud kan det blive et stort problem og op-ad-bakke i 93 minutter!!

Arsene: Please show that you still have it!
Last edited by peterdebel on 16. Nov. 2017 17:42, edited 1 time in total.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 16. Nov. 2017 16:02

Hmm..

En tidligere spiller, Charlie Nicolas, mener det vil være klogt at droppe både Özil og Alexis til kampen og holde på det hold som sikrede 0-0 på Stamford Bridge..altså med Lacazette og Welbeck samt Iwobi.

Vi har i hvertfald brug for en samlet holdindsats, og at folk helhjertet arbejder begge veje for at skabe et resultat.

theo-walcott
Normal Bruger

Post by theo-walcott » 17. Nov. 2017 8:08

Hvis I vil have endnu en tidlig julegave så spil Spurs +1. Jeg kan max se os få uafgjort med det vi har præsteret so far i sæsonen.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 17. Nov. 2017 11:59

theo-walcott wrote:
17. Nov. 2017 8:08
Hvis I vil have endnu en tidlig julegave så spil Spurs +1. Jeg kan max se os få uafgjort med det vi har præsteret so far i sæsonen.
Så det er fuldstændig ligemeget hvordan vi stiller op og vi er taberdømt på forhånd?

Et bud på hvordan opstillingen kunne se ud, hvis vi skal forsøge at få point?

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 17. Nov. 2017 13:14

peterdebel wrote:
16. Nov. 2017 16:02
En tidligere spiller, Charlie Nicolas, mener det vil være klogt at droppe både Özil og Alexis til kampen og holde på det hold som sikrede 0-0 på Stamford Bridge..altså med Lacazette og Welbeck samt Iwobi.
Jeg giver ham ret. Jeg har i øvrigt ikke specielt meget lyst til at se på de to, og det sender et forkert signal til resten af truppen. Jeg er ikke engang sikker på, at de øger vores vinderchancer betydeligt, når man ser på deres optræden på Etihad sammenlignet med den holdindsats, der blev lagt for dagen på Stamford Bridge.

Jeg hørte i en podcast, efter vores nederlag på Etihad, at Sanhez og Ramsey nærmest ikke spiller hinanden, hvilket har stået på i noget tid, og siden en kamp, hvor Ramsey ikke spillede Sanchez fri, men afsluttede selv.

Tanken bag opstillingen på Eithad var egentlig OK, men uddførslen var ikke specielt god grundet Coquelins ringe evner med bolden. Jeg vil derfor foretrække følgende opstilling:

Welbeck-Lacazette-Iwobi

Wilshere-Ramsey
Xhaka

Kolasinac-Monreal-Koscielny-Bellerin
Cech
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 17. Nov. 2017 14:34

Der var engang hvor man trods alt ikke frygtede nederlag til Spurs på hjemmebane. Det var engang.

Lacazette is the man. Kom så.
Image

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 17. Nov. 2017 20:03

Spørgsmålet er hvem der skal markere Eriksen?

Danskeren, der forhåbentlig snart skal videre i karrieren, har det med at luske lidt rundt i både højre og venstre side og så pludselig slå til med en genial aflevering til angriberne (Kane)

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 17. Nov. 2017 21:37

peterdebel wrote:
17. Nov. 2017 20:03
Spørgsmålet er hvem der skal markere Eriksen?

Danskeren, der forhåbentlig snart skal videre i karrieren, har det med at luske lidt rundt i både højre og venstre side og så pludselig slå til med en genial aflevering til angriberne (Kane)
Gå nu bare fysisk til lille Eriksen. Han skal rammes på fysikken. Frustreres. Kos’ på Kane. Og så vil jeg vildt gerne se Wilshere imorgen. Noget fight og noget hjerteblod. Græmmes ved Xhaka. Han er så langsom. Og så skal vi skabe kampen, og ikke overlade initiativ til Spurs. Vi er på hjemmebane.
Image

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 17. Nov. 2017 21:47

I øvrigt. For folk som har et 4K setup, så streamer Viaplay kampen imorgen i ultra hd.
Image

Michael-Arsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by Michael-Arsenal » 17. Nov. 2017 22:23

Fuck Tottenham. Vi vinder.
"Is the Arsenal shirt too heavy for you? Stop hiding behind Arsène Wenger and be more than mediocre."

- Thierry Henry on the Arsenal-players.

Post Reply