Optakt:Watford - Arsenal (PL)

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Locked
peterdebel
Normal Bruger

Optakt:Watford - Arsenal (PL)

Post by peterdebel » 11. Oct. 2017 21:36

Image

DATO: LØRDAG D. 14/10.

TV: Kl. 18.30 på TV3Sport2 og BT Sport1. Desuden vises den på NBCSN.

Endelig er det igen tid til at se vores elskede klub og vi er udvalgt i denne rundes sene lørdagskamp til at møde Elton Johns gamle klub, Watford som ligger lidt nord for London.

Watford har investeret voldsomt i sommerpausen i håbet på at komme op i tabellen. Stærke spillere på papiret er hentet ind sammen med Marco Silva. Den 40 årige portugiser har tidligere haft en del succes i Olympiacos, dog gik det mindre godt i Hull. Troy Deeney,Tom Cleverly, Grey, Richardlison, Kaboul i forsvaret, foruden 7 andre mindre kendte, som er kommet til i år spillere, har proppeleret dem op en forrygende 8. plads, kun 1 point bag os..(!). Alligevel er kravet naturligvis en sejr til vores spillere.

Watford har ikke lagt sig ned denne sæson, hvis man ser bort fra afklapsningen mod City på 0-6. Den eneste kamp de har tabt.

De henter 3-3 mod Liverpool og slår Southampton og Bournemouth. Deres farligste våben er vel Doucoure og Richardlison med 3 mål hver, og så Holebas som ligger og støber kuglerne i en 4-4-2. De mangler angriberen Zarate.

Vi kommer med den velkendte 3-4-3. Mustafi blev skadet for Tyskland og Kos er tvivlsom så forsvaret hedder givetvis:

Holding-Per-Monreal

Midtbanen ser ud til at fortsætte som på det sidste: Bellerin, Xhaka, Ramsey og Sead.

Fremme tror jeg den hedder Iwobi, Lacazette og Alexis.

Kampen spilles dagen efter fredag d. 13..

Forhåbentlig bliver det ikke en gyser.. :?

Både Tottenham og Chelsea foran os har, på papiret, "lette" kampe, så vi SKAL have 3 point for næste runde venter en givetvis svær udekamp hos de blå fra Liverpool, hvor Rooney sikkert vil drille os.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Re: Optakt:Watford - Arsenal (PL)

Post by Niels Lønberg » 12. Oct. 2017 12:05

Med Mustafi og Chambers ude samt tvivl om både Koscielny og Kolasinac, så synes jeg, der er en reel mulighed for, at vi stiller op med fire i bagkæden mod Watford. Lad os dog håbe, at Både Koscienly og Kolasinac bliver klar. Hvis ikke det er tilfældet, så vil Monreal højest sandsynligt skulle spille venstre wingback, og så forsvinder der endnu en spiller fra den centrale forsvar. Jeg tvivler på, og håber ikke, at Wenger vil spille Maitland-Niles som venstre back i PL.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 13. Oct. 2017 12:00

Vi plejer at score mod Watford. Sidste gang vi tabte mod dem var i 1988. Sjovt nok har de endnu ikke vundet hjemme denne sæson og Deeney har ikke scoret i sine sidste 13 PL kampe.

Vi skal have nogen som arbejder hårdt begge veje. Derfor er Özil udeladt på midten.

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 13. Oct. 2017 13:06

peterdebel wrote:
13. Oct. 2017 12:00
Vi plejer at score mod Watford. Sidste gang vi tabte mod dem var i 1988. Sjovt nok har de endnu ikke vundet hjemme denne sæson og Deeney har ikke scoret i sine sidste 13 PL kampe.

Vi skal have nogen som arbejder hårdt begge veje. Derfor er Özil udeladt på midten.
I ligaen. Vi tabte til dem 1-2 hjemme i FA Cuppen 15/16. Herudover har vi tidligere haft problemer med dem.

Jeg har en dårlig fornemmelse omkring den her kamp. Watford er ikke et dårligt hold, og tilgangen af Marco Silva har givet en base, som gør dem svære at spille mod. Vi har ofte problemer mod sådanne hold, og jeg tror ikke at i morgen bliver en undtagelse. Spiller vi ikke op til noget af vores bedste, så får vi problemer.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

Michael-Arsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by Michael-Arsenal » 13. Oct. 2017 14:37

ajakob wrote:
13. Oct. 2017 13:06
peterdebel wrote:

I ligaen. Vi tabte til dem 1-2 hjemme i FA Cuppen 15/16. Herudover har vi tidligere haft problemer med dem.

Jeg har en dårlig fornemmelse omkring den her kamp. Watford er ikke et dårligt hold, og tilgangen af Marco Silva har givet en base, som gør dem svære at spille mod. Vi har ofte problemer mod sådanne hold, og jeg tror ikke at i morgen bliver en undtagelse. Spiller vi ikke op til noget af vores bedste, så får vi problemer.
Og 1-2 hjemme i ligaen sidste sæson.
"Is the Arsenal shirt too heavy for you? Stop hiding behind Arsène Wenger and be more than mediocre."

- Thierry Henry on the Arsenal-players.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 14. Oct. 2017 0:49

Michael-Arsenal wrote:
13. Oct. 2017 14:37
ajakob wrote:
13. Oct. 2017 13:06
peterdebel wrote:

Og 1-2 hjemme i ligaen sidste sæson.
De har dog kun vundet 3 ud af seneste 8 kampe..mod Bournemouth, Southampton, Swansea. Og altså endnu ikke vundet hjemme.

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 14. Oct. 2017 17:40

Officiel: Cech, Koscielny, Mertesacker, Monreal, Bellerin, Xhaka, Elneny, Kolasinac, Welbeck, Iwobi, Lacazette

phra
Normal Bruger

Post by phra » 14. Oct. 2017 17:43

FAXE wrote:
14. Oct. 2017 17:40
Officiel: Cech, Koscielny, Mertesacker, Monreal, Bellerin, Xhaka, Elneny, Kolasinac, Welbeck, Iwobi, Lacazette
Hvad er der med Alexis ud over han har været i syd-Amerika ...

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 14. Oct. 2017 18:02

FAXE wrote:
14. Oct. 2017 17:40
Vidste ikke welbeck ville være klar allerede. Masser af fart oppe foran og rutine i bagkæden. Det lyder som succes opskrift
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 14. Oct. 2017 18:02

Chelsea taber til Palace og Pool spiller uafgjort med United. Skinkerne hiver desværre en 1 0er hjemme over Bournemouth. Ja, jeg prøver ikke at gå så meget op i tabellen, men det er altid dejligt når de onde taber point.

Esben
Normal Bruger

Post by Esben » 14. Oct. 2017 18:08

FAXE wrote:
14. Oct. 2017 18:02
Chelsea taber til Palace og Pool spiller uafgjort med United. Skinkerne hiver desværre en 1 0er hjemme over Bournemouth. Ja, jeg prøver ikke at gå så meget op i tabellen, men det er altid dejligt når de onde taber point.
Vi har i den grad en gylden mulighed for virkelig at rykke i tabellen nu. 3 ud af de 5 store har fået 0/1 point, det skal altså udnyttes.
Last edited by Esben on 14. Oct. 2017 18:12, edited 1 time in total.

Cliffen
Arsenal Danmark medlem

Post by Cliffen » 14. Oct. 2017 18:11

Så er der ikke lang tid til kampstart. Lad os håbe vi kan udnytte Chelseas nederlag til at sætte os på fjerdepladsen.
Startopstillingen ser udmærket ud, og hvis der skulle være brug for ekstra offensive kræfter, har vi folk på bænken.
Jeg er rimelig optimistisk lige nu, og gætter på en sejr på 2-1.

Locked