34. Granit Xhaka

Her kan man løbende diskutere nuværende og tidligere Arsenal spillere og deres præstationer. Afsluttede Arsenal spiller handler kan også diskuteres her.

Moderator: admin

Post Reply
Blastino
Arsenal Danmark medlem

Re: 29. Granit Xhaka

Post by Blastino » 6. Sep. 2016 23:16

Kejser wrote:Granit valgte her til aften at give sig selv fri fra næste landsholdssamling ved at hive 2 gule kort i overtiden imod Portugal. Oppe med 2 mål endda. Jeg har ikke set, hvad der skete endnu :D
Perfekt for os :lol:
Torreira <3

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 7. Sep. 2016 7:05

Det er spændende at se, hvor mange karantæne dage han får i PL.
Xhaka has now received 6 red cards & 32 yellow cards in his last 78 matches, averaging a red card every 13 matches.

-DIABY-
Arsenal Danmark medlem

Post by -DIABY- » 7. Sep. 2016 8:24

Jeg ved godt at det ikke er befordrende for vores chancer hvis vi i tide og utide må undvære Granit. Men for pokker hvor er det forfriskende at der endelig er kommet en spiller ind som går til og nogle gange over stregen. Han udviser en jernvilje vi har manglet længe, og går til den i kampene.

Lur mig om vi ikke har en fremtidig kaptajn gemt i ham, det tror jeg.

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 7. Sep. 2016 9:34

Nu har diverse eksperter gjort sig til talsmænd for, at Arsenal mangler stål siden Vieiras velmagtsdage, og nu har vi så fået en, der laver nogle frispark, og som en naturlig konsekvens heraf får kort, og så bliver det gjort til et problem.

Den overordnede diskussion klinger i øvrigt hult, fordi Arsenal i en lang periode havde ry for at spille svinsk. Ikke dermed sagt, at der ikke kan findes en middelvej, men undgår altså ikke kort i ny og næ, hvis man laver frispark.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

Olitast
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Olitast » 7. Sep. 2016 10:22

ajakob wrote:Nu har diverse eksperter gjort sig til talsmænd for, at Arsenal mangler stål siden Vieiras velmagtsdage, og nu har vi så fået en, der laver nogle frispark, og som en naturlig konsekvens heraf får kort, og så bliver det gjort til et problem.

Den overordnede diskussion klinger i øvrigt hult, fordi Arsenal i en lang periode havde ry for at spille svinsk. Ikke dermed sagt, at der ikke kan findes en middelvej, men undgår altså ikke kort i ny og næ, hvis man laver frispark.
Helt enig.

Jeg vil hellere have en spiller, der spiller 100 % i 90 % af kampene end en spiller, der spiller 80 % i 100 % af kampene.

Klip dem, Granit.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 7. Sep. 2016 11:02

Olitast wrote:
ajakob wrote:Nu har diverse eksperter gjort sig til talsmænd for, at Arsenal mangler stål siden Vieiras velmagtsdage, og nu har vi så fået en, der laver nogle frispark, og som en naturlig konsekvens heraf får kort, og så bliver det gjort til et problem.

Helt enig.

Jeg vil hellere have en spiller, der spiller 100 % i 90 % af kampene end en spiller, der spiller 80 % i 100 % af kampene.

Klip dem, Granit.
En sandhed med modifikationer, men jeg er på linje med jer. Coquelin spiller vel også nærmest altid på 100%, men da han så trak gult nummer 2 på White Hart Lane, så forstod man jo intet.

Jeg har intet imod, hvis Xhaka løber ind i en udvisning eller to. Jeg håber bare, at man så hvert fald trækker dem, når det giver mening; et kontrabold ved stillingen 1-0 efter 86 minutter eller lignende.

Blastino
Arsenal Danmark medlem

Post by Blastino » 7. Sep. 2016 11:24

araAFC wrote: En sandhed med modifikationer, men jeg er på linje med jer. Coquelin spiller vel også nærmest altid på 100%, men da han så trak gult nummer 2 på White Hart Lane, så forstod man jo intet.

Jeg har intet imod, hvis Xhaka løber ind i en udvisning eller to. Jeg håber bare, at man så hvert fald trækker dem, når det giver mening; et kontrabold ved stillingen 1-0 efter 86 minutter eller lignende.
Til det føste, så det var det meget dumt gult kort Coquelin trak. Ellers er jeg enig, hvis det er tilfældet som du stiller op, så giver det god mening.

Ellers har jeg det fint med, at Coq og Xhaka giver os lidt stål og tacklinger på midtbanen. Det har vi brug for.
Torreira <3

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 7. Sep. 2016 11:28

Blastino wrote:
araAFC wrote: En sandhed med modifikationer, men jeg er på linje med jer. Coquelin spiller vel også nærmest altid på 100%, men da han så trak gult nummer 2 på White Hart Lane, så forstod man jo intet.

Til det føste, så det var det meget dumt gult kort Coquelin trak. Ellers er jeg enig, hvis det er tilfældet som du stiller op, så giver det god mening.

Ellers har jeg det fint med, at Coq og Xhaka giver os lidt stål og tacklinger på midtbanen. Det har vi brug for.
Bestemt. Måske især imod et hold som United, hvor det kunne se ud til, at Mourinho stiller spillerne op på række, og så vælger de 11 højeste. Der er ikke mange spillere under 180, som de stiller op nu.

Et fysisk hold kan naturligvis besejres med små spillere, hvis de er dygtige nok. Vi har set, hvordan Barcelona har fået de engelske hold til at se ringe ud. At Arsenal ikke nødvendigvis har tabt på fysikken på forhånd; ja, det er en fordel.

At jeg så ikke nødvendigvis tror, United bliver det stærkeste hold i år er en anden snak. Weekendens derby mellem United og City kan blive interessant. Uafgjort er vel det, man skal håbe på.

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 7. Sep. 2016 20:00

Jeg har kunne læse bagefter, at Xhaka i samme sekvens (altså uden dommeren fløjtede i mellemtiden) formåede at begå forseelser til to gule kort på 10 sekunder. Det er alligevel imponerende :)
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Burnley- og Leicesterfans.

Don Karnage
Normal Bruger

Post by Don Karnage » 18. Sep. 2016 13:41

Det er et gensyn værd!

https://my.mixtape.moe/cozlrp.mp4
"I must say Arsenal look a much happier bunch under Emery. They are not a title-winning side yet but I think this manager will get Arsenal challenging for honours in the not-too-distant future. This man knows what he’s doing."
G. Crooks, BBC 30/9-2018

#TrustTheProcess

Blastino
Arsenal Danmark medlem

Post by Blastino » 20. Oct. 2016 19:41

Xhaka får nok tre dage i skyggen, hvis man skal tro på The Sun.

https://www.thesun.co.uk/sport/football ... r-swansea/
Torreira <3

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 25. Nov. 2016 16:11

Et godt stykke inde i sæsonen, virker det underligt at Granit ikke har sat sit præg på holdet. Han er kun startet i 8 ud af 19 kampe.

Bevares. Han har spillet et par gode kampe men jeg tror de fleste af os havde regnet med, at se ham oftere i startopstillingen, han kostede trods alt
34 millioner £, og er Arsenes tredje dyreste indkøb nogensinde..

Spillede fantastisk for Gladbach og også glimrende for Schweiz under EM, men det kan være Wenger beskytter ham, så han vælge de "sikre kort" på midten, når vi møder de andre storhold.

Granit røde kort mod Swansea. Hans 8 røde kort på 3 år og 3 kampes karantæne virker til at have bekymret Wenger en smule. Så Xhaka skal arbejde med at kontrollere sig selv, så han ikke dummer sig på banen. Han spillede dog fortræffeligt i NLD, hvor han gang på gang kom i vejen for modstandernes opspil og tilmed uden at lave et groft frispark.

Mod Tottenham var han vores mest taklende spiller og den spiller som tilbagereobrede flest bolde, men i efterfølgende kamp mod United, var han igen at finde på bænken, hvor Coq og Elneny var foretrukket, og senest mod PSG i Champions Leagie, hvor Ramsey var valgt sammen med Coq, med det resultat at det var en uinspirende og blodfattig midtbane som ofte lod PSG tage taktstokken..

Egentlig underligt Granit har det så svært. Alexis og Özil fik hurtigt en startplads på holdet, da de blev købt..og Mustafi er også blevet fast spiller.

Måske Wenger frygter Granits deciplin i de store kampe?

Med vores allesammens Santi ude med skade, er det mærkværdigt at der ikke er plads til vores indkøb til 34 millioner £.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Titi
Arsenal Danmark medlem

Post by Titi » 25. Nov. 2016 17:04

Xhaka skal spille. No matter what næsten. Jeg er virkelig bange for at Wenger er ved at pille selvtilliden ud af ham. Han er sammen med Cazorla én klasse over de øvrige centrale midtbaner. Men pt. ligner han ikke sig selv.
The club is a joke, one season ticket cost £1300, that lets you see your best players leave and people who are nowhere near replacing that player come in. The club doesnt care about mediocrity, every season it gets worse".

Random Guy på Mania.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 22. Jan. 2017 21:53

Granit med sit andet røde kort. Denne gang mod Burnley.

https://m.youtube.com/watch?v=h_5k-KuozAc

Det er lidt skidt at han er SÅ aggressiv, så vil må håbe han med tiden bliver en mere komplet spiller for os. Vi har ikke råd til at spille 10 mod 11 i for mange kampe pga. udvisninger, hvis vi vil være med HELT fremme.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 23. Jan. 2017 13:59

Lidt perspektiv i forhold til Xhakas to røde kort i Premier League:

Image

Kilde

Post Reply