34. Granit Xhaka

Her kan man løbende diskutere nuværende og tidligere Arsenal spillere og deres præstationer. Afsluttede Arsenal spiller handler kan også diskuteres her.

Moderator: admin

Post Reply
FAXE
Normal Bruger

Re: 29. Granit Xhaka

Post by FAXE » 26. Jan. 2017 23:29

Wengers globalisering wrote:
FAXE wrote: Hele min pointe er at uanset de røde kort, så spiller han med høj risiko for sine modstandere, og det er bare ikke acceptabelt. Også enig i at der sikkert godt kan arbejdes med det, og at han selvfølgelig skal have mere tid. Men det gavner ikke det arbejde hvis historien internt er at han bliver bortdømt og uretfærdigt behandlet.
Han har begaaet 24 frispark i PL i 19 kampe eller 1.6/90min. Det placere ham knap i top halvtreds over alle PL spillere der har begaet flest frispark eller som nr.70 hvis man kigger per 90min spilletid. Han foer gultkort i 10% af kampene, hvis han var saa svinsk, saa ville det tal vaere meget hoejere.

Niels gennemgaar meget godt de fire mest kritiske situationer og viser hvorfor det dommerskoen. De skal tages alvorlige fordi med undtagelse af Swansea kampen, saa var det nogle dumme beslutninger. Men den eneste situation der tilnaermelsevis kunne tolkes, som farligt spil den i weekenden(Burnley).

Hvis man kun kigger paa helbredsrisikoen ved de fire situationer.
- Klasssik benspaend, kynisk men sker i gennemsnit minimum en gang per kamp. Intet farligt for de involverede spillere.
- Hoej albue, man kan sige at det er farligt spil, men hvis man er hovedet hoejere end sin modstander, kommer man relativt let til at give dem en albue i hovedet. I den specifikke situation kommer Joe Allen flyvende ind mod Xhaka, som vaelger at beskydte sigselv. Kluntet: ja, farligt: nej.
- Korrektstraffespark, men blot en lille skub i ryggen. helt og aldeles ufarligt.
- To fodstackling. Den er ikke god, men den bliver aldrig rigtig farlig da han ikke kommer flyvende med hoej fart. Afstanden er 2 skridt og paa det 3. saetter han af mod bolden.
Fint med noget data. Tak for gravearbejdet. De siger dog ikke noget om om han taber hovedet i enkeltstående situationer (alene mod Burnley havde han allerede lavet et grimt tacklingsforsøg men hvor modspilleren undveg, og et slemt underløb i en luftduel som så decideret ondskabsfuldt ud). Men det modererer da mit billede af manden.

Mht. de fire situationer, så ved jeg ikke om de er de mest kritiske, men i hvert fald den første skadede jo faktisk modspilleren som måtte lade sig udskifte. Synes heller ikke det kan kaldes klassisk benspænd når det er et halvtliggende vristspark over benet bagfra i løb. Min holdning i det her spørgsmål skyldes også at der allerede dengang var mange der forsvarede og hyldede Xhaka for en både usportslig og farlig optræden, så jeg er lidt ekstra opmærksom på at vi ikke kommer til at normalisere en spillestil som går imod hvad Arsenal bør stå for, og det går måske så uforholdsmæssigt ud over Xhaka fordi han får de røde kort og diskussionerne kommer til at handle om ham.

Rosenqvist#1
Arsenal Danmark medlem

Post by Rosenqvist#1 » 7. Feb. 2017 15:42

Hvordan fanden kan Xhaka blive smidt ud mod Swansea og igen sidst, når Mata får gult for den her?
Jeg fatter ikke den linje der ligger i PL. :shock:

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... er/6521454
I medgang & modgang.
Altid Arsenal!

Don Karnage
Normal Bruger

Post by Don Karnage » 8. May. 2017 18:43

#WelcomeUnai

Ønskede sommertransfers:
En keeper (Trapp eller Bernd Leno)
En CB (Marquinhos)
En DM (Torreira)
+ Rabiot om muligt

Michael-Arsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by Michael-Arsenal » 9. May. 2017 9:26

Det er desværre ikke Xhaka selv, men alt sarkasme rettet mod Piers Morgan er dog mere end godkendt :wink:
"Is the Arsenal shirt too heavy for you? Stop hiding behind Arsène Wenger and be more than mediocre."

- Thierry Henry on the Arsenal-players.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 12. Aug. 2017 0:26

Spændende bliver det med Granit's anden sæson i Premier League.

Det kan godt være Giroud laver sejrsmålet i vores første kamp, men vores 24 årige schweizer viser at han er på vej.

Image

Håber det bedste for Xhaka!!

Image
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

mikkel
Normal Bruger

Post by mikkel » 12. Aug. 2017 8:27

Wow, jeg troede hans pass accuracy lå på 20%. Synes han afleverede til ingenting eller modstander ufatteligt mange gange.

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 12. Aug. 2017 10:06

mikkel wrote:
12. Aug. 2017 8:27
Wow, jeg troede hans pass accuracy lå på 20%. Synes han afleverede til ingenting eller modstander ufatteligt mange gange.
Lad nu være med at blive forblændet af, at han smider én bold væk, der ender med at koste et mål. Han modtager den i øvrigt et sted, hvor han er presset, og Bellerin fuldstændig udstiller ham ved at have et alt, alt, alt for højt udgangspunkt.

Han spillede eminent, og det bevidnede de to assists også om. Den bold, han spiller til Ramsey, er uimodståelig.
Image

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 14. Aug. 2017 9:54

AndersArsenal wrote:
12. Aug. 2017 10:06
mikkel wrote:
12. Aug. 2017 8:27
Lad nu være med at blive forblændet af, at han smider én bold væk, der ender med at koste et mål. Han modtager den i øvrigt et sted, hvor han er presset, og Bellerin fuldstændig udstiller ham ved at have et alt, alt, alt for højt udgangspunkt.

Han spillede eminent, og det bevidnede de to assists også om. Den bold, han spiller til Ramsey, er uimodståelig.
Ikke destomindre lykkedes det kommentatoren at få den beskrevet som en "aflevering, der næppe går over i verdenshistorien". Jeg ved ikke, hvem han ar vant til at kommentere, men jeg håber snart at vi når til et punkt, hvor alt ikke behøver at være Messi eller Ronaldo for at være reel verdensklasse (et ord, der ellers bliver anvendt flittigt af diverse kommentatorer).
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 29. Aug. 2017 19:54

Granit kåret til årets spiller i Schweiz:

https://www.tagesanzeiger.ch/sport/fuss ... y/30827330
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Jan BRX
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Jan BRX » 17. Oct. 2017 10:59

Uheldigt? Eller bare manglende situationsfornemmelse?
http://dplay.me/video/7CjjwAyJ-9GtHyOIQ

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 17. Oct. 2017 13:06

Jeg er skuffet over Xhaka i denne sæson. Jeg synes ellers han sluttede sidste sæson rigtigt godt af, men har på ingen måde taget det med over i denne sæson. Efter min mening burde han en tur på bænken, men som regel har det ingen konsekvens at spille dårligt under Wenger.

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 17. Oct. 2017 14:35

Niels Lønberg wrote:
17. Oct. 2017 13:06
Jeg er skuffet over Xhaka i denne sæson. Jeg synes ellers han sluttede sidste sæson rigtigt godt af, men har på ingen måde taget det med over i denne sæson. Efter min mening burde han en tur på bænken, men som regel har det ingen konsekvens at spille dårligt under Wenger.
Han er vel blot næste offer i rækken af spillere, hvis udvikling gik i stå. Prædikatet “we don’t buy stars, we make them” gælder ikke længere.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

Gabe
Normal Bruger

Post by Gabe » 18. Oct. 2017 1:19

ajakob wrote:
17. Oct. 2017 14:35
Niels Lønberg wrote:
Han er vel blot næste offer i rækken af spillere, hvis udvikling gik i stå. Prædikatet “we don’t buy stars, we make them” gælder ikke længere.
Der er vel næsten ikke nogle spillere der er blevet markant bedre i Arsenal de sidste 3 år?

IpswichHorse
Normal Bruger

Post by IpswichHorse » 19. Oct. 2017 0:40

Gabe wrote:
18. Oct. 2017 1:19
ajakob wrote:
Niels Lønberg wrote:
Der er vel næsten ikke nogle spillere der er blevet markant bedre i Arsenal de sidste 3 år?
Det skulle lige være Monreal og Iwobi. Men nej, ellers ikke nogen der har hævet der niveau betydeligt.

Gabe
Normal Bruger

Post by Gabe » 19. Oct. 2017 10:00

IpswichHorse wrote:
19. Oct. 2017 0:40
Gabe wrote:
18. Oct. 2017 1:19
ajakob wrote:

Det skulle lige være Monreal og Iwobi. Men nej, ellers ikke nogen der har hævet der niveau betydeligt.
Hvordan er Iwobi blevet bedre? Han har efter min mening på ingen måde indfriet sit potentiale. Han jo scorer ingen mål eller laver assists. Han er langt under niveau ift. Fx Rasford eller G. Jesus.

Post Reply