2. Mathieu Debuchy

Her kan man løbende diskutere nuværende og tidligere Arsenal spillere og deres præstationer. Afsluttede Arsenal spiller handler kan også diskuteres her.

Moderator: admin

Post Reply
Olitast
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Re: 2. Mathieu Debuchy

Post by Olitast » 13. Jan. 2015 14:32

En æra begynder wrote:Sæsonødelæggende skade for Arsenal, med mindre Bellerin får lov at stå foran Chambers i køen
Det er måske en lige lovlig dystopisk holdning, men jeg er da enig i, at det er en af de pladser, hvor vi dårligst kan tåle en skade. De to, som var tiltænkt oplæring under Debuchys vinger, bliver i hvert fald kastet for løverne. Jeg er dog uenig i, at der kan ses helt så sort/hvidt på hvem af de to, der bør starte.
Blastino wrote:Synes der skal skiftes mellem dem ift. modstanderne. Chambers er gang på gang blevet ødelagt af hurtige og teknisk stærke kanter. Der skal Bellerin spille. Mod hold med stor fysik, så spil Chambers.
Enig. Hjemme-/udebane-fordelingen giver jeg ikke meget for, selvom det godt kan spille med ind i vurderingen af hvem, der bør starte. Er det ene og alene det, der afgør det, så bliver vi forudsigelige, og vores modstanderes trænere får nemt ved at vælge en wing, der passer til at nedbryde dem.

Blastino
Arsenal Danmark medlem

Post by Blastino » 13. Jan. 2015 14:43

Olitast wrote:
Blastino wrote:Synes der skal skiftes mellem dem ift. modstanderne. Chambers er gang på gang blevet ødelagt af hurtige og teknisk stærke kanter. Der skal Bellerin spille. Mod hold med stor fysik, så spil Chambers.
Enig. Hjemme-/udebane-fordelingen giver jeg ikke meget for, selvom det godt kan spille med ind i vurderingen af hvem, der bør starte. Er det ene og alene det, der afgør det, så bliver vi forudsigelige, og vores modstanderes trænere får nemt ved at vælge en wing, der passer til at nedbryde dem.
Hjemme-/udbane-fordelingen kan godt være brugbar, men det vigtigste element er helt klart, hvilke alternativer modstanderen har på deres venstrekant. Bellerin bliver nogle gange fanget forholdsvis langt oppe på banen, men han er lynhurtig. Chambers er lidt længere tilbage på banen (engang imellem), men han er langt fra ligeså hurtig. Swansea kampen tabte vi udelukkende på, at Chambers blev decideret ødelagt af Montero, men også Wengers manglende taktiske snilde.
Torreira <3

NicH
Normal Bruger

Post by NicH » 13. Jan. 2015 15:22

Olitast wrote:Enig. Hjemme-/udebane-fordelingen giver jeg ikke meget for, selvom det godt kan spille med ind i vurderingen af hvem, der bør starte. Er det ene og alene det, der afgør det, så bliver vi forudsigelige, og vores modstanderes trænere får nemt ved at vælge en wing, der passer til at nedbryde dem.
Øhm, hvis Debuchy ikke var skadet, ville der så være nogen tvivl om hvem der startede?
Blastino wrote: Hjemme-/udbane-fordelingen kan godt være brugbar, men det vigtigste element er helt klart, hvilke alternativer modstanderen har på deres venstrekant. Bellerin bliver nogle gange fanget forholdsvis langt oppe på banen, men han er lynhurtig. Chambers er lidt længere tilbage på banen (engang imellem), men han er langt fra ligeså hurtig. Swansea kampen tabte vi udelukkende på, at Chambers blev decideret ødelagt af Montero, men også Wengers manglende taktiske snilde.
Jeg er næstenenig. Jeg tror begge ting kan have stor betydning. Hjemme- og udebanetilgangen er forskellig, både for os og modstanderen. Jeg tror på at Chambers passer bedre til den defensive tilgang, og Bellerin til den offensive. Ja, så er der også hvem der spiller kant, men det ene udelukker ikke betydningen af det andet.

Olitast

Post by Olitast » 13. Jan. 2015 16:13

NicH wrote:
Olitast wrote:Enig. Hjemme-/udebane-fordelingen giver jeg ikke meget for, selvom det godt kan spille med ind i vurderingen af hvem, der bør starte. Er det ene og alene det, der afgør det, så bliver vi forudsigelige, og vores modstanderes trænere får nemt ved at vælge en wing, der passer til at nedbryde dem.
Øhm, hvis Debuchy ikke var skadet, ville der så være nogen tvivl om hvem der startede?
God pointe. Jeg vil dog mene, at en erfaren back er både dygtigere (selvfølgelig) og (vigtigere i dette sammenhæng) mere versatil i sit spil. Man bliver med andre ord en mere helstøbt fodboldspiller med årene, hvor Chambers er dygtig defensivt og fysisk og Bellerin offensivt og på hurtigheden, så har Debuchy lidt af det hele - meget groft sagt. Håber, at min ovenstående udtalelse så giver bedre mening for dig end inden, hvor den stod lidt nøgen.

NicH
Normal Bruger

Post by NicH » 13. Jan. 2015 18:49

Olitast wrote:
NicH wrote:
God pointe. Jeg vil dog mene, at en erfaren back er både dygtigere (selvfølgelig) og (vigtigere i dette sammenhæng) mere versatil i sit spil. Man bliver med andre ord en mere helstøbt fodboldspiller med årene, hvor Chambers er dygtig defensivt og fysisk og Bellerin offensivt og på hurtigheden, så har Debuchy lidt af det hele - meget groft sagt. Håber, at min ovenstående udtalelse så giver bedre mening for dig end inden, hvor den stod lidt nøgen.
Jo det giver lidt mere mening. Jeg tror dog ikke selv det har det store at sige. Mon ikke de fleste hold vil bruge den bedste kantspiller de har, uanset. Hvis de ser en svaghed på vores back, så vil de nok nærmere forsøge at angribe derigennem, uanset om det er Chambers eller Bellerin. Teoretisk, så kan jeg godt se, at de kunne vælge en kant til vores back. På samme måde som i vil skifte back, efter hvilken kant der spiller hos modstanderen. Det bliver alt sammen lidt, hvis de gør det, så gør vi det, men hvad nu hvis de tror vi gør A, skal vi så gøre modsat, osv. osv. Derfor hælder jeg mest til, at vi spiller den back, som passer til den tilgang vi har til kampen.

Olitast

Post by Olitast » 13. Jan. 2015 19:36

NicH wrote:
Olitast wrote:
NicH wrote:Øhm, hvis Debuchy ikke var skadet, ville der så være nogen tvivl om hvem der startede?
Jo det giver lidt mere mening. Jeg tror dog ikke selv det har det store at sige. Mon ikke de fleste hold vil bruge den bedste kantspiller de har, uanset. Hvis de ser en svaghed på vores back, så vil de nok nærmere forsøge at angribe derigennem, uanset om det er Chambers eller Bellerin. Teoretisk, så kan jeg godt se, at de kunne vælge en kant til vores back. På samme måde som i vil skifte back, efter hvilken kant der spiller hos modstanderen. Det bliver alt sammen lidt, hvis de gør det, så gør vi det, men hvad nu hvis de tror vi gør A, skal vi så gøre modsat, osv. osv. Derfor hælder jeg mest til, at vi spiller den back, som passer til den tilgang vi har til kampen.
Du har ret. Der kan hurtigt gå reverse-reverse-reverse-psychology i den, men ligesom man kan vælge at stille med en back, der passer til vores tilgang til kampen, så kan man også vælge at stille med en back, der passer bedst til at nedbryde modstanderens type spil (Chambers - fysisk og hovedstød, Bellerin - hurtighed og teknik). Det ville i hvert fald give god/bedre mening på de defensive pladser, specielt når Wenger, inklusive mig selv, er blevet kritiseret for at fokusere 100 % på sit eget spil og egen approach til kampen i stedet for også at kigge på og matche modstanderens.

NicH
Normal Bruger

Post by NicH » 13. Jan. 2015 19:59

Olitast wrote:
Du har ret. Der kan hurtigt gå reverse-reverse-reverse-psychology i den, men ligesom man kan vælge at stille med en back, der passer til vores tilgang til kampen, så kan man også vælge at stille med en back, der passer bedst til at nedbryde modstanderens type spil (Chambers - fysisk og hovedstød, Bellerin - hurtighed og teknik). Det ville i hvert fald give god/bedre mening på de defensive pladser, specielt når Wenger, inklusive mig selv, er blevet kritiseret for at fokusere 100 % på sit eget spil og egen approach til kampen i stedet for også at kigge på og matche modstanderens.
Vi er nok enige langt hen af vejen. Vi har nemlig bestemt været for fokuseret på eget spil, og for lidt på modstanderen. Vi har været alt for naive, taktisk, og det ses desværre også i vores tilgang til at spille på hjemme- eller udebane, som ofte ikke er ret forskellig. :wink: :D

En æra begynder
Normal Bruger

Post by En æra begynder » 15. Jan. 2015 10:12

Det er selvfølgelig en valid pointe, at Bellerin ikke kan forventes at skulle spille fra start hver gang, men i min optik skal Chambers langt væk fra den back. Og som sagt insisterer jeg også primært på, at Bellerin som minimum er foran i køen. Selvom han gør det fint midt på, så vil jeg med vores returnerende spillere in mente, meget hellere se Coq på den back end nogensinde at skulle have Chambers derud. Der er ingen perspektiver i ham som back i min bog. Jeg håber han kan udvikle sig til en mand, vi kan bruge på de centrale defensive positioner, når han får lagt på fysisk.

Men i min bog er antallet af Chambers' kampe på back direkte korreleret med point, jeg forventer at miste. Det og så özil/carzola-kombien, hvor den ene skal have spilletid på kanten frem for Ox eller Alexis(som så skubber en angriber ud), er det jeg frygter vil ødelægge vores 3. plads. Wenger er desværre fjolelt nok til at gøre begge dele trods tydelige beviser på, at det modsatte er bedst
Nasri skal fra nu af bare køres over af en bus

Steensen
Arsenal Danmark medlem

Post by Steensen » 15. Jan. 2015 14:37

on Mathieu Debuchy (shoulder)…
Mathieu had a surgery on his right shoulder following the injury on Sunday. It's very unfortunate for Mathieu, it's unbelievable because he's had two surgeries in the same season. He just came back, he played seven games and he's out again. I count three months out for Mathieu because contact will be a problem for the shoulder.

3 måneders pause til vores franske højreback.. Det skal sende Wenger på markedet!

NewArsenal
Normal Bruger

Post by NewArsenal » 15. Jan. 2015 15:05

Steensen wrote:on Mathieu Debuchy (shoulder)…
Mathieu had a surgery on his right shoulder following the injury on Sunday. It's very unfortunate for Mathieu, it's unbelievable because he's had two surgeries in the same season. He just came back, he played seven games and he's out again. I count three months out for Mathieu because contact will be a problem for the shoulder.

3 måneders pause til vores franske højreback.. Det skal sende Wenger på markedet!
Wenger SKAL på markedet efter en CB nu!

Jeg tror ikke det bliver til en HB, da det nok bliver Chambers/Bellerin, der kommer til at deles om den.

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 15. Jan. 2015 15:28

Jeg håber, at Arnautovic får Ryan Shawcross i øjet :twisted:

Men i øvrigt er det jo ikke farligt, at skubbe til en spiller, der er i luften... :roll:
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

Blastino
Arsenal Danmark medlem

Post by Blastino » 15. Jan. 2015 16:20

Fucking pis! Hvorfor skal det lige gå udover os?
Torreira <3

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 3. Mar. 2015 23:36

Kan ikke vare lang tid, før Debuchy er tilbage, et par uger eller 3..

Formen skal lige bygges op.

http://i3.mirror.co.uk/incoming/article ... ebuchy.jpg
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Dennis--G
Arsenal Danmark medlem

Post by Dennis--G » 4. Mar. 2015 7:50

peterdebel wrote:Kan ikke vare lang tid, før Debuchy er tilbage, et par uger eller 3..

Formen skal lige bygges op.

http://i3.mirror.co.uk/incoming/article ... ebuchy.jpg
Det gode ved vores bredde er, at spillere som Walcott og Debuchy ikke behøves at komme tilbage og spille de første 20 kampe lige efter skaden. Vi har bredde og kvalitet nok til at andre kan holde positionen og give Debuchy/Walcott/langtidsskadede generelt, hver tredje kamp uden at udsætte dem for pres. På den måde undgår vi konstante skader til vores bedste spillere og vi bliver mere kompetitive.

Så skal vi bare lige have lært Wenger at rotation er sundt for truppen.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 16. Mar. 2015 22:21

Debuchy er tilbage i træning, men der går nok nogle uger, før han er klar til kamp igen.
Bellerin har været utroligt alderen taget i betragtning, og det er en fornøjelse, når vi får sådanne talenter op.

Men vi kan vel alle blive enige om, at Debuchy stadigvæk med længder er vores bedste højre back, når han kommer i form igen. Jeg elsker manden entusiasme på banen, og jeg håber, at han fra næste sæson er i absolut topform, og så kan Bellerin ellers afløse, når vores franske ven trænger til et hvil.

Post Reply