35. Gedion Zelalem

Her kan man løbende diskutere nuværende og tidligere Arsenal spillere og deres præstationer. Afsluttede Arsenal spiller handler kan også diskuteres her.

Moderator: admin

Allo
Normal Bruger

35. Gedion Zelalem

Post by Allo » 17. Jul. 2013 18:19

Uden tvivl et kæmpe talent. Der går rygter om, at han er klubbens største talent i langtid... Flere spår ham til at være fast mand i startellevern om 3 år. Af sammenligninger, bliver der nævnt Fabregas..

Så highlights af Indonesien kampen og det meste af Vietnam kampen, og han virker rolig, kølig, driblestærk og med et virkelig godt overblik. Lidt flere kilo på knægten, - så er den der.

Jeg glæder mig meget til at følge ham.
Yah Gunners, Yah, Uh Yah...

pffihl
Arsenal Danmark medlem

Post by pffihl » 17. Jul. 2013 19:54

http://www.youtube.com/watch?v=4UCgp_lzZr8

Helt enig, spændende spiller..

Allo
Normal Bruger

Post by Allo » 17. Jul. 2013 21:34

pffihl wrote:http://www.youtube.com/watch?v=4UCgp_lzZr8

Helt enig, spændende spiller..
Stikningen ved omkring 2 min i videoen er for vild..

Allo
Normal Bruger

Post by Allo » 17. Jul. 2013 21:39

Big things are expected from Arsenal whizkid Gedion Zelalem.

Gunners boss Arsene Wenger is also poised to unveil teen sensation Zelalem today, with the talented youngster being hailed as the new Cesc Fabregas.

His former coach Matt Pilkington said of his German wonderkid: “You don’t often see such balance, vision and ideas in kids of Zelalem’s age.

“Gedion will be in Arsenal’s first team three years from now.”

Fabregas4
Normal Bruger

Post by Fabregas4 » 19. Jul. 2013 0:32

Simpelthen fremragende, kan ikke vente til at se endnu mere til ham. Hans overblik er simpelthen sublimt af en 16-årig at være.

Han bliver skræmmende god.

http://www.youtube.com/watch?v=Ib7It9zP ... e=youtu.be

Hans kamp mod Vietnam, 4-5 chanceskabende afleveringer - godt nok mod lorte modstander, men hvorfor ser vi ikke Ramsey lave disse vidunderlige afleveringer? Han har potentiale til, at blive rigtig, rigtig stor.
Nyt brugernavn, please.

Image

Dunsedrengen
Normal Bruger

Post by Dunsedrengen » 22. Jul. 2013 13:42

Image

It's Zelalem's vision, though, which is most impressive. During the first two pre-season matches, Zelalem has already played multiple through balls that were both difficult to see and well-executed. 16-year olds playing for the first-team, even in a pre-season game, don't often do that; even if they see the pass, they'll usually choose to play the safer option. Yet, Zelalem has not done that; while he has played safe passes, and has used the ball intelligently to open up space, all excellent things to do, he's also tried to play the killer ball.

A short profile of Arsenal's exciting 16-year old prospect, Gedion Zelalem.

Baun
Arsenal Danmark medlem

Post by Baun » 22. Jul. 2013 13:48

Og endnu en drømmeaflevering. Walcott til 3-0.

Cesc, is that you?
He may be cast in bronze - but he's still capable of producing truly golden moments!
https://vine.co/v/MHKejhp2LwK

cl1nt
Normal Bruger

Post by cl1nt » 22. Jul. 2013 14:07

Han bliver helt overdrevet god.

Hans afleveringer i dybden er så præcise. Vil næsten sige, at han er bedre end Cesc var som 16-årig.

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 23. Jul. 2013 11:58

Vi er vist ikke de eneste der er meget imponeret og knægten.

Wlshere: "I've spoken about them before, especially Zelalem. He sees passes that not a lot of players can. You think: 'what's he doing?' and suddenly someone is in. He's only 16 and he's an exciting player.

"It won't be long before he's ready. He's so comfortable on the ball. Even in training he's a nightmare to play against. He keeps the ball away from you and shields it. He's not very big but he's strong.

"He drifts in and out of players. He's quite a strong lad and technically he's right up there. He can use his left and right and sees so many passes. He's a good one for the future."

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... rn-2077816

Thierry Henry
Normal Bruger

Post by Thierry Henry » 25. Jul. 2013 22:10

Han virker virkelig som et kæmpe talent! Flere af de pasninger han har leveret på vores Asian tour er af høj kvalitet. Godt nok er modstanden ikke ligefrem imponerende, men bare det at han ser muligheden for de afleveringer og formår at levere dem så veltimet er virkelig imponerende. Sammenligninger med Fabregas er naturlige og jeg vil faktisk sige, at han virker en smule bedre fysisk når man ser på hans kropsbygning. Dertil har han nok også lidt mere speed.
"Arsenal is not a onemanteam".

Olitast
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Olitast » 31. Jul. 2014 17:10

Er der nogle, der ved, hvad vores lille stjernefrø hælder til at vælge ift. landshold? Personligt håber jeg, både for hans egen og vores skyld, at han vælger USA.

Hvilken rolle tror I i øvrigt, han kommer til at få denne sæson? Jeg ville blive skuffet, hvis han ikke får noget spilletid i de "mindre" kampe, Capital One Cup og eventuelt som indskifter i FA-cuppen.

Nesdam
Normal Bruger

Post by Nesdam » 31. Jul. 2014 17:22

Olitast wrote:Er der nogle, der ved, hvad vores lille stjernefrø hælder til at vælge ift. landshold? Personligt håber jeg, både for hans egen og vores skyld, at han vælger USA.

Hvilken rolle tror I i øvrigt, han kommer til at få denne sæson? Jeg ville blive skuffet, hvis han ikke får noget spilletid i de "mindre" kampe, Capital One Cup og eventuelt som indskifter i FA-cuppen.
Jeg troede han allerede havde valgt USA? Måske bare nogen rygter jeg har tidligere har læst.

Dennis--G
Arsenal Danmark medlem

Post by Dennis--G » 31. Jul. 2014 17:27

Nesdam wrote:
Olitast wrote:Er der nogle, der ved, hvad vores lille stjernefrø hælder til at vælge ift. landshold? Personligt håber jeg, både for hans egen og vores skyld, at han vælger USA.

Jeg troede han allerede havde valgt USA? Måske bare nogen rygter jeg har tidligere har læst.
Troede han havde valgt Tyskland, hvilket da også er bedst for vores skyld? Ingen Jetlag og lange flyrejser og han kan fortsætte sin udvikling på ungdomslandsholdet for nu.

Olitast
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Olitast » 31. Jul. 2014 18:18

Dennis--G wrote:
Nesdam wrote:

Troede han havde valgt Tyskland, hvilket da også er bedst for vores skyld? Ingen Jetlag og lange flyrejser og han kan fortsætte sin udvikling på ungdomslandsholdet for nu.
Hos Tyskland har de selvfølgelig bedre (ungdoms)trænere, men der kommer han omvendt også til at kæmpe med et væld af talenter, der er på vej frem. Hos USA kunne han lettere blive den ubestridte stjerne på landsholdet, hvilket ikke blot ville være godt for kontinuerligteten i hans spil, men også for vores indtjening, hvor vi ville få de stadig stødt stigende antal amerikanske fans med på vognen lettere end uden en amerikansk stjerne på holdet.

peterd

Re: 35. Gedion Zelalem

Post by peterd » 10. Dec. 2014 13:59

Så fik Zelalem europæisk debut mod Galatasaray.

Og vores unge tyske spiller var ovenud lykkelig for debuten:

"The experience was “fantastic” and I can learn a lot from Sneijder’s game.

“I can learn from the way he switches the ball, his quick feet and things like that.

“All your life you work for this moment, so to be able to play was very good. You dream of that as a boy - coming on in the Champions League. I was watching it last year and now I’m playing in it, so it’s great.

“Everyone knows that it’s a special competition and everyone wants to win it. Being able to play in it is very good for me and hopefully I can do that in the future.”

http://www.arsenal.com/news/news-archiv ... s-so-good-

Post Reply