X. Santi Cazorla

Her kan man løbende diskutere nuværende og tidligere Arsenal spillere og deres præstationer. Afsluttede Arsenal spiller handler kan også diskuteres her.

Moderator: admin

Post Reply
theo-walcott
Normal Bruger

Re: 19. Santi Cazorla

Post by theo-walcott » 14. Jan. 2017 17:54

Set i bakspejlet skulle man nok have snuppet Cesc Fabregas, da man nærmest fik ham foræret. Det er selvfølgelig typisk at Ramsey overpræsterer med 400% på det tidspunkt...

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 14. Jan. 2017 18:40

theo-walcott wrote:Set i bakspejlet skulle man nok have snuppet Cesc Fabregas, da man nærmest fik ham foræret. Det er selvfølgelig typisk at Ramsey overpræsterer med 400% på det tidspunkt...
Selvfølgelig skulle man det. Desværre har der været en lidt ærgerlig tendens i Arsenal. Man vil ikke købe en rigtig, rigtig god spiller, hvis i forvejen har noget, der er fint nok.
Barcelona ville have Suarez, fordi han var een af verdens bedste. De havde allerede Alexis, men det stoppede dem ikke, og de endte ultimativt med at have et bedre angreb.

Fabregas var bedre end Ramsey - selvom sidstnævnte var god i perioden. Derfor skulle man have købt Fabregas.

Det er lignende tankegang, der gør, at man fortsat skal væbne sig med tålmodighed på kantpositionerne, hvor Oxlade og Walcott flere gange kunne have været erstattet af dygtigere. Ikke fordi de nødvendigvis var decideret dårlige, men alene fordi man kunne få bedre.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 24. Feb. 2017 0:03

Don Karnage wrote:Ifølge Arseblog afslørede Wenger i dag, at Carzola har måtte have endnu et indgreb i forbindelse med hans achilles problem. Han frygtes ude hele sæsonen. Gigantisk svækkelse af vores hold, hvis det er korrekt.
Det er desværre en realitet.. :(

Ingen Santi før august..

Ser man på de sidste 4 sæsoner, har vi med Carzorla i startopstillingen fået 2,15 point i gennemsnit. Uden Carzorla i startopstillingen pga. skader, er det kun 1,70 point..Hvilken betydning han har!!

Vores spil foregår meget mere flydende når han er på banen. En spiller som Özil, bla. som målscorer, nyder godt af samarbejdet og de hurtige og præcise afleveringer. Noget inden andre på vores hold kan gøre med så meget klasse som Santi.

Vi er ikke det samme hold uden Carzorla på banen.
Klasse fornægter sig ikke.

Image
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Fedder
Arsenal Danmark medlem

Post by Fedder » 24. Feb. 2017 11:10

Vi skal, død og pine, ud og købe en 8'er fra øverste hylde til sommer.
Santi er desværre forbi og ingen af dem vi har i truppen kan spille 8'er på samme niveau. Heller ikke Jack. Jeg frygter dog at Jack vender tilbage og så henter vi ikke nogen

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 24. Feb. 2017 12:58

Fedder wrote:Vi skal, død og pine, ud og købe en 8'er fra øverste hylde til sommer.
Santi er desværre forbi og ingen af dem vi har i truppen kan spille 8'er på samme niveau. Heller ikke Jack. Jeg frygter dog at Jack vender tilbage og så henter vi ikke nogen
Der er større problemer end at vi død og pine skal hente en 8'er. F.eks. at man ikke kan omstille sig fra at spille med til at spille uden Cazorla.

Hvis Wenger fortsætter, så er jeg dog enig i, at det er en absolut nødvendighed.

I øvrigt er det super irriterende, fordi Cazorla er en af mine absolut yndlingsspillere.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

-DIABY-
Arsenal Danmark medlem

Post by -DIABY- » 24. Feb. 2017 14:30

ajakob wrote:
Fedder wrote:Vi skal, død og pine, ud og købe en 8'er fra øverste hylde til sommer.
Der er større problemer end at vi død og pine skal hente en 8'er. F.eks. at man ikke kan omstille sig fra at spille med til at spille uden Cazorla.

Hvis Wenger fortsætter, så er jeg dog enig i, at det er en absolut nødvendighed.

I øvrigt er det super irriterende, fordi Cazorla er en af mine absolut yndlingsspillere.
Artikel om mulige afløsere for Santi. Den er fra januar, men det gør den bestemt ikke mindre interessant eller mindre aktuel:
http://bleacherreport.com/articles/2685 ... at-arsenal

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 27. Feb. 2017 12:22

-DIABY- wrote:
ajakob wrote:

Artikel om mulige afløsere for Santi. Den er fra januar, men det gør den bestemt ikke mindre interessant eller mindre aktuel:
http://bleacherreport.com/articles/2685 ... at-arsenal
I Malaga, hvorfra vi hentede Santi, løber der en spiller ved navn Pablo Fornals rundt. 22 år, 4 mål og 2 assists i 22 kampe for "Boquerones" og der går rygter om vi lurer på er bud mellem 8-10 millioner £. til næste sommer.

Med 1.78 er han dog noget højere end Cazorla.

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 28. Feb. 2017 5:28

peterdebel wrote:
I Malaga, hvorfra vi hentede Santi, løber der en spiller ved navn Pablo Fornals rundt. 22 år, 4 mål og 2 assists i 22 kampe for "Boquerones" og der går rygter om vi lurer på er bud mellem 8-10 millioner £. til næste sommer.

Med 1.78 er han dog noget højere end Cazorla.
Du glemte det vigtigste: Hvilket land er han fra?
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Burnley- og Leicesterfans.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 1. Jun. 2017 9:38

Tidsplanen for Cazorla hedder nu november måned..

Ialt har Santi have undergået 8 (!) operationer på sin højre ankel hvori der var komplikationer med at få det til at hele normalt. Den seneste så sent som i mandags, det fortæller han til spansk radio.

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 1. Jun. 2017 19:46

peterdebel wrote:Tidsplanen for Cazorla hedder nu november måned..

Ialt har Santi have undergået 8 (!) operationer på sin højre ankel hvori der var komplikationer med at få det til at hele normalt. Den seneste så sent som i mandags, det fortæller han til spansk radio.
Jeg bliver overrasket hvis han får mere end 10 kampe for Arsenal i den kommende sæson. Jeg så egentlig gerne at man solgte ham/ophævede kontrakten, så man fremadrettet fokuserer på spillere, der har en vis sandsynlighed for at være en betydelig del af holdet.

cnissen
Normal Bruger

Post by cnissen » 4. Jul. 2017 15:41

Det vil nærmeste være skuffende hvis Santi registreres til nogle trupper. Den mand er desværre færdig med topfodbold.
http://www.plbold.dk/nyhed/cazorla-lide ... ndtil-2018

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 5. Jul. 2017 2:29

cnissen wrote:Det vil nærmeste være skuffende hvis Santi registreres til nogle trupper. Den mand er desværre færdig med topfodbold.
http://www.plbold.dk/nyhed/cazorla-lide ... ndtil-2018
Genoptræning i April 2018 og sæsonen slutter i midt maj.
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 6. Jul. 2017 6:39

Så godt den post fra cazorla, plbold er et gylle netværk og ingen kontakter eller eksperter. Problemet er at ingen ved hvornår cazorla er klar igen, han har været skadet så længe med så mange komplikationer, at det svært sige om det bliver september, december eller endnu senere pga yderligere komplikationer.
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 12. Jul. 2017 15:47

Hvor jeg dog savner Cazorlas teknik og driblinger.

Håber det kun for fremad, så han kan komme på grønsværen.

Men samtidig ser det ud til at en potientiel afløser, Pablo Fornals, forlænger med Malaga..Har kontrakt til 2019. Han var ellers et rent røverkøb til omkring 11 millioner £..Forlænger han aftalen, hedder prisen i hvertfald dobbelt op...

Bare vi kunne købe Fornals, spille ham i reserverne og gøre ham "parat" til at overtage..

Post Reply