X. Francis Coquelin

Her kan man løbende diskutere nuværende og tidligere Arsenal spillere og deres præstationer. Afsluttede Arsenal spiller handler kan også diskuteres her.

Moderator: admin

Post Reply
theo-walcott
Normal Bruger

Re: 34. Francis Coquelin

Post by theo-walcott » 23. Nov. 2015 16:10

Vinzent wrote:
araAFC wrote:Coquelin ude "at least two months", udtaler Arsene Wenger.

3 måneder må være realistisk så.
Simpelthen så mega uheldigt.. Mesterskabschancen er pludselig noget mindre :(
Det er jo ikke uheldigt, men blot en udstilling af Wengers intelligens. Hvordan kan man tro, at den mand som tager flest slåskampe, kan gå skadesfri igennem en hel sæson? Og hvordan manden kan begå de samme fatale fejl år efter år er et uopklaret mysterie.

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 23. Nov. 2015 16:18

Det er uheldigt at bliver skadet. Det er bedste fald dumdristigt, at gå ind til sæsonen med Arteta og Flamini som garderinger. Rettidig omhu har aldrig været Wengers stærke side.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

phra
Normal Bruger

Post by phra » 23. Nov. 2015 18:32

Wenger er en dement professor, han glemmer altid hvad der skete sidste sæson.
Efter min mening overbelastes spillerne/der roteres for lidt..
Det der er mest imponerende, det er den stædighed han udviser på transfer markedet år efter år..
Ingen indkøb på en CDM - hvor flamini og Arteta er ca 2
Niveauer under hvad back-up spilleren bør være hvis holdet skal have en chance for at vinde PL og nå langt i CHL.

Det er hamrende ærgerligt for Coq, ikke urealistisk at han kunne have spillet sig i truppen for det franske landshold hvis han undgik skader.

Jan BRX
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Jan BRX » 23. Nov. 2015 20:14

Så kom udmeldingen fra AW. Ja, det er meget uheldigt, at Coq først er klar om minimum 8-9 uger. Men det betyder ikke, at det er Arsenals undergang.
Når jeg kigger på kampprogrammet frem til Chelsea-kampen, så er det kun Man C.-kampen, som burde give os problemer. De andre kampe burde være modstandere, hvor vi har rimelig store chancer for 3 point. Det kræver dog at der kommer bedre afslutninger. Og forsvaret, hvor vi har fornuftige 2. valg, er jeg ikke nervøs for. Vi får en del af de skadede spillere tilbage i starten af december, hvilket vil forstærke vores offensive spil.
At kalde Wenger for alt muligt negativt, bliver man vel ikke mere positiv af? Wenger er vores manager, som vi heldigvis/uheldigvis ikke kommer af med foreløbig. Og hvad er alternativet til AW?
Som nok alle kan se, så er mit glas halv fuldt og ikke halvt tomt.

Ålen
Normal Bruger

Post by Ålen » 23. Nov. 2015 21:56

Jan BRX wrote:Så kom udmeldingen fra AW. Ja, det er meget uheldigt, at Coq først er klar om minimum 8-9 uger. Men det betyder ikke, at det er Arsenals undergang.
Når jeg kigger på kampprogrammet frem til Chelsea-kampen, så er det kun Man C.-kampen, som burde give os problemer. De andre kampe burde være modstandere, hvor vi har rimelig store chancer for 3 point. Det kræver dog at der kommer bedre afslutninger. Og forsvaret, hvor vi har fornuftige 2. valg, er jeg ikke nervøs for. Vi får en del af de skadede spillere tilbage i starten af december, hvilket vil forstærke vores offensive spil.
At kalde Wenger for alt muligt negativt, bliver man vel ikke mere positiv af? Wenger er vores manager, som vi heldigvis/uheldigvis ikke kommer af med foreløbig. Og hvad er alternativet til AW?
Som nok alle kan se, så er mit glas halv fuldt og ikke halvt tomt.
Det er svært at være rasende positiv, når vores vigtigste mand lige er blevet skadet, og alle skreg efter en forstærkning i sommer (og de foregående X antal transfervinduer). Vi har herudover lige tabt til West Brom, og er blevet overhalet af United og Leicester. Mesterskabet er ufattelig billigt til salg i år, og det er bare forbandet ærgerligt at skader og manglende indkøb skal være det der forhindrer os. Vi har flere gang set, hvordan vores organisation ser ud uden Coquelin, og det har på intet tidspunkt været kønt. Vi så det i Capital One cuppen og vi så det mod Zagreb. Tilmed har man set det ved lejligheder, hvor han er blevet skiftet ud til fordel for en mere offensiv type.

Så tilgiv mig, men jeg har svært ved at se specielt lyst på det.

AWG
Normal Bruger

Post by AWG » 23. Nov. 2015 23:18

Jeg synes det er træls at høre på hele tiden. Det er den samme jamren der også var da Coq blev skadet tidligere på sæsonen. Det er flot i forudså det her, men slap nu af. Lad os se hvordan det går de næste kampe. Jeg forstår hvis i har brug for vredesudbrud igen hvis vi taber imorgen og taber point den kommende weekend.

Vinzent
Normal Bruger

Post by Vinzent » 24. Nov. 2015 6:37

theo-walcott wrote:
Vinzent wrote:
araAFC wrote:Coquelin ude "at least two months", udtaler Arsene Wenger.

3 måneder må være realistisk så.
Simpelthen så mega uheldigt.. Mesterskabschancen er pludselig noget mindre :(
Det er jo ikke uheldigt, men blot en udstilling af Wengers intelligens. Hvordan kan man tro, at den mand som tager flest slåskampe, kan gå skadesfri igennem en hel sæson? Og hvordan manden kan begå de samme fatale fejl år efter år er et uopklaret mysterie.
Det er uheldigt at manden bliver skadet - kan vi blive enige om det? Det er vel ikke AWs skyld at han slår sig. Vi kunne have haft 15 ekstra cdms i klubben, og det ville stadig være uheldigt. Ingen af dem ville være i kamptræning.
Wenger knows!

theo-walcott
Normal Bruger

Post by theo-walcott » 24. Nov. 2015 10:51

Jeg forstår dig ikke, Vinzent. Det er ikke uheldigt, men det havde derimod været heldigt for os, hvis han ikke var blevet skadet. Vi har ikke nogle i kamptræning fordi de to pensionister vi har som backups enten er skadet eller blot er for ringe til at smide i en start 11. Det kan ikke forsvares. Wenger har igen tænkt med røven.

Michael-Arsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by Michael-Arsenal » 24. Nov. 2015 11:52

theo-walcott wrote:Jeg forstår dig ikke, Vinzent. Det er ikke uheldigt, men det havde derimod været heldigt for os, hvis han ikke var blevet skadet. Vi har ikke nogle i kamptræning fordi de to pensionister vi har som backups enten er skadet eller blot er for ringe til at smide i en start 11. Det kan ikke forsvares. Wenger har igen tænkt med *****.
Det ene udelukker jo ikke det andet? Det havde været heldigt, hvis han havde holdt sig skadesfri hele sæsonen. Og tror da heller ikke, at AW havde forventet, at der ikke ville komme småskader indimellem til Coq. MEN det er da super uheldigt, at hans skade er så langvarig, som den er. Man kan gardere sig mod skader til en vis grad, men der er altså også nogle skadessituationer, som er umulige at gardere sig imod. Man kan jo ikke købe ind i transfervinduet med tanke på at samtlige spillere fra ens startellever bliver skadet i månedsvis.
"Is the Arsenal shirt too heavy for you? Stop hiding behind Arsène Wenger and be more than mediocre."

- Thierry Henry on the Arsenal-players.

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 24. Nov. 2015 19:08

Michael-Arsenal wrote:
theo-walcott wrote:Jeg forstår dig ikke, Vinzent. Det er ikke uheldigt, men det havde derimod været heldigt for os, hvis han ikke var blevet skadet. Vi har ikke nogle i kamptræning fordi de to pensionister vi har som backups enten er skadet eller blot er for ringe til at smide i en start 11. Det kan ikke forsvares. Wenger har igen tænkt med *****.
Det ene udelukker jo ikke det andet? Det havde været heldigt, hvis han havde holdt sig skadesfri hele sæsonen. Og tror da heller ikke, at AW havde forventet, at der ikke ville komme småskader indimellem til Coq. MEN det er da super uheldigt, at hans skade er så langvarig, som den er. Man kan gardere sig mod skader til en vis grad, men der er altså også nogle skadessituationer, som er umulige at gardere sig imod. Man kan jo ikke købe ind i transfervinduet med tanke på at samtlige spillere fra ens startellever bliver skadet i månedsvis.
Nej, men man kan godt koebe ind saa man har en erstatning med et acceptabelt niveau. Arteta bevidst over de seneste par saesoner han ikke har fysikken til spil med laengere og flamini er ikke bedre end en erstatnings erstatning. Rettidig omhu havde sikret en dynamisk central midt i sommerens transfervindue,men som Ajakob skriver, saa har det aldrig vaeret Wengers force.
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

ZlatkoM
Normal Bruger

Post by ZlatkoM » 25. Nov. 2015 8:13

Selvfølgelig kan man ikke gardere sig mod samtlige skader, det har jeg bestemt heller ikke nogen forventning om.

Der var/er bare positioner i vores trup som var ekstra sårbare, hvor vi har skreget efter forstærkninger i lang, lang tid. DM og Angriberpladsen var det igen, igen denne sommer, og desværre bliver vi lige nu ramt af vores naivitet/nærrighed eller hvad fanden det var der gjorde at man ikke handlede når ALLE kunne se hvor tyndt besat vi var.
Stolt Arsenal fan i modgang og modgang!

"Einstein once said the definition of insanity is doing the same thing, over and over and over again, expecting different results. Arsenal have become a home for the insane, with Wenger AND the board running the asylum with seemingly no escape."

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 25. Nov. 2015 11:07

Efter Dinamo kampen bliver Wenger spurgt om resultatet på Coquelins skanning og svaret er:

"Let’s be realistic, it will be 12 weeks"

"No. He does not need surgery. It was a knee ligament so it will be 12 weeks".

Øv. Øv. Øv.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Blastino
Arsenal Danmark medlem

Post by Blastino » 25. Nov. 2015 11:19

ZlatkoM wrote:Selvfølgelig kan man ikke gardere sig mod samtlige skader, det har jeg bestemt heller ikke nogen forventning om.

Der var/er bare positioner i vores trup som var ekstra sårbare, hvor vi har skreget efter forstærkninger i lang, lang tid. DM og Angriberpladsen var det igen, igen denne sommer, og desværre bliver vi lige nu ramt af vores naivitet/nærrighed eller hvad fanden det var der gjorde at man ikke handlede når ALLE kunne se hvor tyndt besat vi var.
Svært at være uenig i det du skriver. Angrebsposten og DM var vores to mest sårbare positioner, men vi fik erstatninger disse positioner. Især DM var ekstremt udsat, da vi alle godt vidste, at Flamini og Arteta ikke er gode nok.

En gylden mulighed er endnu engang blevet forspildt. Pisse ærgerligt, når det ikke er umuligt i denne sæson at være med helt fremme.
Torreira <3

Esben
Normal Bruger

Post by Esben » 27. Nov. 2015 12:44

Problemet er i mine øjne, at Wenger er fuldstændig ligeglad med den position. Jeg er stadig i ekstase over, at Coq har fået et så flot og overraskende gennembrud, for ellers havde vi stadig skulle se på Arteta/Flamini. Hvor mange år har vi ønsket en DM? Siden Song forlod klubben? Længere end det for manges vedkommende, siden Song ofte glemte sine defensive forpligtigelser. Det sker bare aldrig, på trods af, at der vindue efter vindue har været masser af glimrende muligheder på markedet.

Jeg tror bare ikke på, at vi kan blive mestre med en langtidsskade til Coq - medmindre miraklet sker og Flamini viser spillet fra tiden, lige inden han tog til Milan. Som jeg skrev i mit andet indlæg: Vores defensiv er dødsdømt.

Kald mig bare pessimistisk, men det er som om at nogle herinde har glemt tiden før Coq's gennembrud, og nedtoner værdien af en dygtig balancespiller.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 25. Dec. 2015 23:54

Skadede Coquelin roser den nye midtbanekonstalation bestående af Ramsey og Flamini:

“Every player is different but the most important thing is that the team continue to do well. They have both come into the middle. Aaron was playing a bit more out wide and he probably prefers to play centrally so he’s doing extremely well."

“Mathieu is also playing well and they have shown great stuff since the day they came into the team together in midfield. You can see the results and we have had big wins like the game against Manchester City. This season that is the good thing, that everyone’s going in the right direction, and that we know we have quality.

“If someone gets injured, the spirit in the squad is really good. As soon as someone comes in, they put a shift in and you can see that even when we lose a lot of players, because the team is still really strong. That’s really good for what we want to achieve, to win the title, so it’s great to be able to count on everyone."

“The good thing is that everyone gets along with each other in the squad and that makes a lot of things easier. When you go to tell someone off, you do it and everyone takes it in a good way. We all want to go in the same direction. It’s a great partnership."

“Aaron is a little bit more offensive. Mathieu was getting forward a bit more compared to what he did in the first games he played, but against Manchester City he showed a lot of discipline to play really well. He’s really important in big games and they both showed great quality, which is really good for the next games coming up.”
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Post Reply