14. Theo Walcott

Her kan man løbende diskutere nuværende og tidligere Arsenal spillere og deres præstationer. Afsluttede Arsenal spiller handler kan også diskuteres her.

Moderator: admin

Post Reply
Blastino
Arsenal Danmark medlem

Re: 14. Theo Walcott

Post by Blastino » 16. Sep. 2015 16:49

peterdebel wrote:Theo er kun 15. hurtigst på denne nye liste:

http://images.teamtalk.com/15/09/Others/3351410.jpg

Øv. :(

Men hvis han så bare bruger bolden bedre end de 14 foran ham..
Ubrugelig liste, som kun måler deres tophastighed - om det så kun er over en strækning på 1 meter eller 10 siger den intet om. Ligeledes er der under 1 km/t til forskel på Theo og Nr. 1, så det betyder ikke det store. Walcott skal lige i fulde omdrejninger igen, så skal han nok være nr. 1 på et tidspunkt :P
Torreira <3

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 29. Oct. 2015 18:20

Desværre er han så skadet at han ikke er klar før midt/slut november..

Dyrt nederlag i Capital One Cuppen.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 3. Feb. 2016 16:38

Nu har Theo være ti klubben i et årti. Hvis vi skruer tiden tilbage til 2008 så var der følgende artikel på Arsenal.com. Hvad er folks holdning til ham?
Wenger - Walcott has a head start on Messi

Arsène Wenger believes that Theo Walcott is better for his age than Lionel Messi.

The Argentinean striker is one of world football’s most mercurial talents. Like Walcott he burst onto the scene early but has gone on to carry the hopes of both Club and country.

The same could happen to the 19-year-old. The Arsenal star has featured in every game this season in the Premier League and Champions League. He has also just returned from eye-catching appearances in both of England’s World Cup qualifiers.

That schedule might mean Walcott is bench-bound against Everton on Saturday afternoon. But time is on Walcott’s side, according to his manager.

“He’s different [to Messi at that age] and I think he’s more,” said Wenger at Friday’s press conference.

“If you have to look for a weakness in Messi you would say it is his ability to run without the ball, behind the defender.

“When he takes the ball to his feet he’s like a Ferrari. But Theo is more a guy who has the timing to run off the ball and that is something that is difficult to find.

“We had Marc Overmars who was especially good at that and I’m a great, great lover of movement off the ball.”
Nu siger jeg ikke, at Walcott burde være ligeså god som Messi, men jeg havde forventet meget mere af ham. Vi betaler ham eftersigende en ret høj løn, og spørgsmålet er, om vi ikke kunne finde bedre end ham til samme penge.

Jeg synes Walcott har et vanvittigt højt topniveau, men til gengæld er hans bundniveau skræmmende lavt. Tag kampen i går - han havde 2 succesfulde afleveringer i løbet af 34 minutter på banen.

For mig at se, så venter Wenger på at han virkelig kommer til at slå igennem, men det kommer aldrig til at ske.

Ålen
Normal Bruger

Post by Ålen » 3. Feb. 2016 17:02

Niels Lønberg wrote:Nu har Theo være ti klubben i et årti. Hvis vi skruer tiden tilbage til 2008 så var der følgende artikel på Arsenal.com. Hvad er folks holdning til ham?
Wenger - Walcott has a head start on Messi

Arsène Wenger believes that Theo Walcott is better for his age than Lionel Messi.

The Argentinean striker is one of world football’s most mercurial talents. Like Walcott he burst onto the scene early but has gone on to carry the hopes of both Club and country.

The same could happen to the 19-year-old. The Arsenal star has featured in every game this season in the Premier League and Champions League. He has also just returned from eye-catching appearances in both of England’s World Cup qualifiers.

That schedule might mean Walcott is bench-bound against Everton on Saturday afternoon. But time is on Walcott’s side, according to his manager.

“He’s different [to Messi at that age] and I think he’s more,” said Wenger at Friday’s press conference.

“If you have to look for a weakness in Messi you would say it is his ability to run without the ball, behind the defender.

“When he takes the ball to his feet he’s like a Ferrari. But Theo is more a guy who has the timing to run off the ball and that is something that is difficult to find.

“We had Marc Overmars who was especially good at that and I’m a great, great lover of movement off the ball.”
Nu siger jeg ikke, at Walcott burde være ligeså god som Messi, men jeg havde forventet meget mere af ham. Vi betaler ham eftersigende en ret høj løn, og spørgsmålet er, om vi ikke kunne finde bedre end ham til samme penge.

Jeg synes Walcott har et vanvittigt højt topniveau, men til gengæld er hans bundniveau skræmmende lavt. Tag kampen i går - han havde 2 succesfulde afleveringer i løbet af 34 minutter på banen.

For mig at se, så venter Wenger på at han virkelig kommer til at slå igennem, men det kommer aldrig til at ske.
Det er selvfølgelig en hård sammenligning at hive frem :D Ikke desto mindre er den ret interessant. Der er ingen tvivl om at Messi er mange niveauer over Theo, men i modsætning til eks. Gibbs mener jeg også han har udviklet sig en del over årene. Tilstrækkeligt til at jeg mener han er forholdsvis undervurderet i Arsenal kredse. Hans afslutninger er forbedret, hans løb er forbedret og jeg synes også hans førsteberøring er blevet bedre. Ligeledes har han vist han kan spille som 9'er. De sidste par kampe har det ikke set sådan ud, men jeg er sikker på han nok skal komme igen. Man skal stadig huske, synes jeg, at han har haft en masse småskader, der nærmest hver gang er indtruffet når han har ramt storformen.

Ift. hans lønningsniveau er det korrekt ret højt, men det er jo ren udbud/efterspørgsel. Englændere er i høj kurs, og derfor har han haft et rigtig godt forhandlingsgrundlag. Det mener jeg ikke i udgangspunktet skal ligge ham til last. Herudover mener jeg ikke hans lønningsniveau er i vejen for at hive en anden ind. Oxlade-Chamberlain og Joel Campbell vil jeg mene har et ringere mandat.
At klubben lønner som den gør er jo en "politisk" beslutning, fordi rent økonomisk er Theo's løn jo ikke det der får bægeret til at flyde over, og dermed heller ikke en hindring i min bog.

Og hvem er så bedre end Theo som er realistisk til samme eller mindre løn? Svært spørgsmål at svare på, der kræver en større og tidskrævende opgave, som jeg ikke foretager :) Men det er ikke mange tror jeg.

Sir_Hisss
Normal Bruger

Post by Sir_Hisss » 3. Mar. 2016 15:07

100% enig i denne artikel. Bye, bye engelske Dennis Rommedal.

http://www.umaxit.com/index.php/columns ... eo-walcott
"Wenger's like Mugabe, he won't go". :D :D

Paddy
Normal Bruger

Post by Paddy » 3. Mar. 2016 15:33

Jeg mener han skal sælges til sommer. han får en høj løn og han bidrager ikke men ret meget. Jeg har ad flere omgange kritiseret hans manglende deltagelse i spillet, han står alt for ofte "bare" og venter på den afgørende stikning. som eksempel kan nævnes Utd. kampen.

Mod Utd.
Spilletid: 63 min.
Pass Succes: 67%
Antal skud: 0
Antal Taklinger: 0
Vundet hovedstød: 0
Driblinger: 0

Det er ikke imponerende mod den bagkæde... vi har brugt 10 år på at udvikle ham, han spiller sin ønskeplads, han er aldersmæssigt på toppen.. og alligevel bidrager han så lidt.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 9. Mar. 2016 16:57

Den kulørte presse er klar med lidt Walcott-rygter: West Ham, £26 mio.
West Ham er en ambitiøs klub, der snart rykker ind på et nyt stort stadion, og de vil formegentlig gerne tage det næste skridt op.
Theo Walcott kunne måske være et godt bud på en ambitiøs West Ham-signing denne sommer?

Kilden er pis. Og det er med 99% sikkerhed BS. Det er jo lige netop, hvad Arsenal-fans vil læse. Et stort bud på en spiller, man er ved at give op på.
http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... st-7468285

Don Karnage
Normal Bruger

Post by Don Karnage » 11. Apr. 2016 18:15

Det her er et ret godt read. Det opsummerer meget godt mine tanker - desværre.
http://blog.betbright.com/football/arse ... d-goodbye/
"I must say Arsenal look a much happier bunch under Emery. They are not a title-winning side yet but I think this manager will get Arsenal challenging for honours in the not-too-distant future. This man knows what he’s doing."
G. Crooks, BBC 30/9-2018

#TrustTheProcess

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 16. May. 2016 22:29

Han er ikke med i EM truppen og ytrer sin skuffelse dog på en meget sympatisk måde.
Den eneste der er skyld i det er ham selv! Han fik alle chancer dels som spids angriber i starten af sæsonen hvor han var piv ringe og senere hen hvor han var en katastrofe som winge og mistede pladsen til Iwobi. Håber dette er hans sidste sæson i trøjen både for hans egen skyld og vores.

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 3. Aug. 2016 14:16

http://www.skysports.com/football/news/ ... s-a-winger
Først den ene vej, og så den anden vej. Vorherre på lokum. Jeg håber, at han bliver kendt for at spille for West Ham.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Burnley- og Leicesterfans.

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 6. Aug. 2016 21:53

Kejser wrote:http://www.skysports.com/football/news/ ... s-a-winger
Først den ene vej, og så den anden vej. Vorherre på lokum. Jeg håber, at han bliver kendt for at spille for West Ham.
De snakker da helt forbi hinanden i pressen.

AW: I believe that he has all the ingredients to be a great striker, because of the quality of his runs. He is an intelligent player, a good finisher. He is not a great defender so I believe that to use his runs in the final third for us could be very efficient. After that, I think scoring goals playing there, giving him confidence to play there, will slowly convince him maybe that he can be absolutely fantastic there. On the flank, today there is much defensive work asked from the players that you lose a lot of his qualities when you put him there. For me in my head I will use him more up front.
Image

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 7. Aug. 2016 0:59

levinas wrote:
Kejser wrote:http://www.skysports.com/football/news/ ... s-a-winger
De snakker da helt forbi hinanden i pressen.

AW: I believe that he has all the ingredients to be a great striker, because of the quality of his runs. He is an intelligent player, a good finisher. He is not a great defender so I believe that to use his runs in the final third for us could be very efficient. After that, I think scoring goals playing there, giving him confidence to play there, will slowly convince him maybe that he can be absolutely fantastic there. On the flank, today there is much defensive work asked from the players that you lose a lot of his qualities when you put him there. For me in my head I will use him more up front.
Man kan simpelthen ikke undgå at tænke, at det er ordene fra en mand, der endnu engang er blevet udmanøvreret på transfermarkedet, og hvis backup-løsning, Lacazette, nu også er uladesiggørlig. Jeg tænker efterhånden, at vi nok skal få et spændende navn ind, men det bliver absolut ikke der, hvor vi har brug for et spændende navn. Det bliver kort sagt endnu en Özil-lignende signing, som på papiret er spændende, men som overhovedet ikke løser vores problemer.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Burnley- og Leicesterfans.

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 29. Aug. 2016 12:36

Theo Walcott has won 8 tackles in 270 PL minutes this season.
In all of last season he won 11 in 1375 minutes.

Næppe en tilfældig statistik. Synes helt klart, at man kan mærke, at han har lagt noget på fysisk over sommeren, hvor han har kunnet bruge tiden i træningscenteret i stedet for i Frankrig og EM. Der var flere eksempler fra kampen mod Watford, hvor han erobrer bolden ved bare at skubbe modstanderen til siden, og lavede herudover to eller tre glidende tacklinger, som faktisk var ret vel-timede. Walcott var nok den sidste, jeg havde forventet at skulle se det fra.

Nu må vi se, hvor længe det holder, men man kunne håbe på, at den mentale barriere, der har siddet i ham, siden hans alvorlige knæskade, langsomt er ved at blive bryddet ned. I sidste sæson så vi jo flere eksempler på, hvor han helt grinagtigt undveg tacklinger, og slet ikke turde tage en fysisk konfrontation.
Image

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 29. Aug. 2016 13:26

AndersArsenal wrote:Theo Walcott has won 8 tackles in 270 PL minutes this season.

Næppe en tilfældig statistik. Synes helt klart, at man kan mærke, at han har lagt noget på fysisk over sommeren, hvor han har kunnet bruge tiden i træningscenteret i stedet for i Frankrig og EM. Der var flere eksempler fra kampen mod Watford, hvor han erobrer bolden ved bare at skubbe modstanderen til siden, og lavede herudover to eller tre glidende tacklinger, som faktisk var ret vel-timede. Walcott var nok den sidste, jeg havde forventet at skulle se det fra.

Nu må vi se, hvor længe det holder, men man kunne håbe på, at den mentale barriere, der har siddet i ham, siden hans alvorlige knæskade, langsomt er ved at blive bryddet ned. I sidste sæson så vi jo flere eksempler på, hvor han helt grinagtigt undveg tacklinger, og slet ikke turde tage en fysisk konfrontation.
Walcott spillede også grundlæggende en fornuftig kamp imod Watford.

Når nu positionen ikke blev forstærket, så kan det blive nødvendigt, at Wenger finder en løsning på kanten, der også bidrager med mål. Det har den tidligere primære løsning, Ramsey, ikke gjort - men han har så bidraget acceptabelt spillemæssigt.
Målene fra kanten bliver vigtige, hvis Giroud og Perez' samlede antal mål ikke kommer i nærheden af i hvert fald 25-30 mål.

Walcott, Oxlade og Iwobi kan alle blive en løsning, der kan score et acceptabelt antal mål. Alle 3 kan man retfærdigvis stille spørgsmålstegn ved, og man må blot håbe, at de enten individuelt eller i fællesskab kan løse opgaven fornuftigt.
Det er umiddelbart den position på holdet, hvor jeg ser de største spørgsmålstegn ift. hvad man kan forvente. Walcott skal skrue tiden 4 år tilbage; Oxlade skal bevise, han har niveauet til en topklub; og Iwobi skal bygge på, men han er trods alt kun 20 år.

Dennis--G
Arsenal Danmark medlem

Post by Dennis--G » 29. Aug. 2016 19:27

araAFC wrote:
AndersArsenal wrote:Theo Walcott has won 8 tackles in 270 PL minutes this season.

Walcott spillede også grundlæggende en fornuftig kamp imod Watford.

Når nu positionen ikke blev forstærket, så kan det blive nødvendigt, at Wenger finder en løsning på kanten, der også bidrager med mål. Det har den tidligere primære løsning, Ramsey, ikke gjort - men han har så bidraget acceptabelt spillemæssigt.
Målene fra kanten bliver vigtige, hvis Giroud og Perez' samlede antal mål ikke kommer i nærheden af i hvert fald 25-30 mål.

Walcott, Oxlade og Iwobi kan alle blive en løsning, der kan score et acceptabelt antal mål. Alle 3 kan man retfærdigvis stille spørgsmålstegn ved, og man må blot håbe, at de enten individuelt eller i fællesskab kan løse opgaven fornuftigt.
Det er umiddelbart den position på holdet, hvor jeg ser de største spørgsmålstegn ift. hvad man kan forvente. Walcott skal skrue tiden 4 år tilbage; Oxlade skal bevise, han har niveauet til en topklub; og Iwobi skal bygge på, men han er trods alt kun 20 år.
Jeg synes vi ser takter fra alle tre, der tyder på vi kan forvente et højere niveau fra dem i år. Tre kampe plus pre-season er ikke meget, at vurderer ud fra. Men, Walcott har hævet sit niveau fra sidste sæson, ikke at der er en særlig stor bedrift i sig selv, ydermere har han lagt fysisk på og arbejder defensivt. Ox har i glimt vist det vi alle håber på fra ham, målet mod Liverpool eksemplificerer, hvad for en type spiller jeg troede han ville blive. Hvis han kan fokuserer og forbedre sin end-product, så spiller han sig ind som fast mand. Ox er så tæt på at blive en stjerne, at man sidder og river sig i håret, men han mangler det vigtigste i moderne fodbold, mål og assist. Når man dribler forbi 3 mand, trækker ind i banen for at søge målet og så snubler over sine egne tær lige foran målstregen, ja så er det ligegyldigt. Iwobi tror jeg egentlig bare vil lægge på sit spil, men hans muligheder som starter tror jeg afhænger af, på hvilket niveau Walcott og Ox præsterer for selvom han spiller godt, så tror jeg at hvis Walcott og/eller Ox får tur i den, så kan en stakkels 20 årig med en halv PL sæson som erfaring nok ikke være med. Men jeg tror han vil vise det mest stabile niveau af de tre, så er spørgsmålet, hvor højt på niveau skalaen den stabilitet vil indfinde sig.

Derudover kan Perez og Ramsey måske også tage en fløj i ny og næ, hvis de tre andre ikke lever op til standarden.

Post Reply