10. Mesut Özil

Her kan man løbende diskutere nuværende og tidligere Arsenal spillere og deres præstationer. Afsluttede Arsenal spiller handler kan også diskuteres her.

Moderator: admin

Post Reply
Gunner321
Normal Bruger

Re: 10. Mesut Özil

Post by Gunner321 » 6. Oct. 2019 8:01

Ud af klubben det skal han. Frygter bare, at det ikke bliver til vinter. Det havde ellers været fedt for truppen at få ham ud af vagten. Tror desværre først det bliver til sommer, hvor løsningen bliver et leje ophold, hvor vi stadig betaler en bid af hans løn. Kan simpelthen ikke forstille mig, at nogle vil smide mønter efter ham. Især ikke når de kender til vores desperate situation omkring ham.

Han er så lidt en PL spiller at det gør ondt at se på. Forhåbentligt skal vi aldrig se ham i PL regi igen.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 19. Oct. 2019 8:52

I et interview midt oktober med siden The Atletic, åbner Özil op om situationen og har udtalt:

"When I signed the new deal, I thought about it very carefully and said it was one of the most important decisions of my footballing career."

"I didn't want to stay for just one or two more years, I wanted to commit my future to Arsenal and the club wanted me to do the same. You can go through difficult times, like this, but that is no reason to run away and I'm not going to. I'm here until at least 2021."

"I also get really frustrated when I miss a game through illness and people question if it is genuine. Yes, it happened a few times - usually in the winter - but what am I supposed to do?"

"If you knew me, you would know it takes a lot for me to miss a game and I have never used sickness as an excuse. Actually the opposite. I played many games when I was ill or had injuries."

"Most players don't play when injured or sick - it influences your game, you can't give everything - but I was always available unless it was impossible."

Og Emery er klar til at bruge Özil meget mere, hvis han er erklæret klar til kamp.

"I didn't close to him the possibility to play. If he is ready and giving us everyday in training a good feeling he can play."

"My idea is to use every player and he is one in the squad who can help us. He also has very big skills, quality we will need. I am happy how he is improving, training every day and he is another player in the squad."

Det bliver spændende om Özil kommer mere på banen for er spilleren i topform og i spillehumør, kan han stadig lave overraskende afleveringer som kan hjælpe os på vej til point
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Cliffen
Arsenal Danmark medlem

Post by Cliffen » 27. Oct. 2019 10:28

Interessant udmelding fra Emery om Özil:

https://arseblog.news/2019/10/emery-say ... -strategy/

Som Arseblog er inde på i dagens blog, kan der være flere måder at tolke det på.
Det virker lidt voldsomt at prøve at fryse ham ud på den måde, som ordene kunne tyde på.

Jan BRX
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Jan BRX » 27. Oct. 2019 13:51

Der er ingen tvivl om, at Özil er persone-non-grata i klubben.
Hvis man spiller en Özil uden megen spilletid i benene, så udstiller man ham jo fuldstændigt. Og 90min på bænken er ligeså “grimt”. Og helt ud af truppen, gæt selv!!
Jeg tror ledelsen bakker om Emery i denne ubehagelige sag. Jeg synes ikke om ideen, at fryse mennesker ud på denne måde. Hvis de fyrer Özil skal men betale resten af hans løn. Hvis man kan få ham til at sige op, så sparer man jo en masse penge. Under alle omstændigheder, så opfører klubben sig meget nedladende overfor Özil. Hvilket jeg finder hamrende forkert.
Jeg er fan af Özil og ser ham helst spille, da jeg mener han kan bringe noget kreativt til holdet.
Men jeg er mere Arsenal- end Özilfan, så hvis klubben mener at Özil skal væk. Så er det ok med mig.
MEN gør det for f..... på en pæn og anstændig måde.

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 27. Oct. 2019 15:53

Jan BRX wrote:
27. Oct. 2019 13:51
Der er ingen tvivl om, at Özil er persone-non-grata i klubben.
Hvis man spiller en Özil uden megen spilletid i benene, så udstiller man ham jo fuldstændigt. Og 90min på bænken er ligeså “grimt”. Og helt ud af truppen, gæt selv!!
Jeg tror ledelsen bakker om Emery i denne ubehagelige sag. Jeg synes ikke om ideen, at fryse mennesker ud på denne måde. Hvis de fyrer Özil skal men betale resten af hans løn. Hvis man kan få ham til at sige op, så sparer man jo en masse penge. Under alle omstændigheder, så opfører klubben sig meget nedladende overfor Özil. Hvilket jeg finder hamrende forkert.
Jeg er fan af Özil og ser ham helst spille, da jeg mener han kan bringe noget kreativt til holdet.
Men jeg er mere Arsenal- end Özilfan, så hvis klubben mener at Özil skal væk. Så er det ok med mig.
MEN gør det for f..... på en pæn og anstændig måde.
Kunne ikke være mere enig. Du rammer hovedet på sømmet. Klubben er selvfølgelig større end Özil. Men lidt god gammeldags pli ville klæde alle parter. Derudover brænder vi penge af hver eneste dag han ikke spiller.
Image

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 30. Oct. 2019 21:48

Dén lille detalje, hvor Özil drejer bolden rundt om støttebenet til Maitland-Niles' scoring til vores 4-2 sejr på Anfield!

Det er detaljer som disse som klær Özil' så godt.

Jan BRX

Post by Jan BRX » 2. May. 2020 9:41

Herrn Özil vil åbenbart altid være et samtaleemne, så længe han er i klubben. I øjeblikket modtager han "verbale tæsk" for ikke at være en del af holdet. Jeg tænker på den "næsten" enighed på holdet, der er om, at gå 12,5 % ned i løn. Sjovt bliver det slet ikke nævnt, hvilke 2 andre spillere der heller ikke vil gå ned i løn. For mig virker det som om, at klubben stadig ærgrer sig over, at Özil er så løntung en spiller. I min konspiratoriske verden føler jeg, at klubben har lækket oplysningerne. Jeg forstår godt hans udtalelser om, at han vil vente på hvad lønnedgangen egentlig har af betydning for klubben. Og hvilken betydning det har for NHS, som også bør have nogle af pengene fra lønnedgangen.
Özil har givet mange penge til velgørenhed. Her tænker jeg specielt på "pengepræmien", som DFB gav til spillerne for at vinde VM i Brasilien. Som han donerede videre til et børnehospital i Brasilien.
Özil vil altid splitte vandene, qua hans attitude og meninger. Og jeg er langtfra tilfreds med, at han og Gündogan promoverede Erdogan. Men sjovt nok fik kun Özil "tæsk" for det. Til gengæld respekt for hans udtalelser om muslimer i Kina. Hvilket fik Arsenal til at promovere lidt Kina-tøj i Arsenal-shop, formodentlig for at råde bod på hans udtalelser.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 19. Jun. 2020 6:52

At Özil er udlagt af truppen her efter genstarten af Coronanedlukningen, hver vi spiller de resterende PL kampe i sæsonen over en kort periode, er et bevist fravalg af Mikel og trænerteamet.

Snart 32 år og "350.000 £ om ugen"-spilleren træner ikke hårdt nok, lyder begrundelsen.

Kontraktudløb om et år.

Jan BRX

Post by Jan BRX » 19. Jun. 2020 8:45

peterdebel wrote:
19. Jun. 2020 6:52
At Özil er udlagt af truppen her efter genstarten af Coronanedlukningen, hver vi spiller de resterende PL kampe i sæsonen over en kort periode, er et bevist fravalg af Mikel og trænerteamet.

Snart 32 år og "350.000 £ om ugen"-spilleren træner ikke hårdt nok, lyder begrundelsen.

Kontraktudløb om et år.
Ja, han er løntung. Og det giver problemer, når der skal forhandles nye kontrakter. En grund til at skille sig af med ham.
Men hvorfra har du det med, at han ikke træner hårdt nok?

MichaelBo
Normal Bruger

Post by MichaelBo » 20. Jun. 2020 11:52

Jeg tror, det er fra bold.dk, hvor de har taget et lidt voldsomt spin på den kommentar, Arteta er kommet med i forbindelse med pressemøde.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 2. Jul. 2020 6:34

Ja, Özil er uge efter uge ude af truppen og Mikel siger "Things have to change and nothing changed"..

Andre medier melder at Özil skulle være småskadet.

Svært at blive helt klog på situationen.

Spilleren selv melder dette ud, så så slemt er det vist heller ikke:

"Important to stay positive in this situation 👊🏼⚽ Let's try everything together to get back on winning ways tomorrow. #WeAreTheArsenal"

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 27. Jul. 2020 19:37

23 kampe i den netop overståede sæson, 1 mål.

Vi burde kunne bruge lønkronerne bedre

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 2. Aug. 2020 1:00

På dagen hvor Arteta og Aubameyang sikrer klubben sit rekordhøje 14 gange FA Cup succes, er Özil rejst ud af landet...til Tyrkiet.

Hans agent fastholder at spilleren vil overholde sin kontrakt, men spilleren er, tilsyneladende, frosset ud.

Post Reply