6. Laurent Koscielny

Her kan man løbende diskutere nuværende og tidligere Arsenal spillere og deres præstationer. Afsluttede Arsenal spiller handler kan også diskuteres her.

Moderator: admin

Post Reply
peterdebel
Normal Bruger

Re: 6. Laurent Koscielny

Post by peterdebel » 19. Jan. 2019 19:31

Dejligt mål af Kos mod Chelsea i PL hvor han scorer med skulderen efter et indlæg fra Sokratis.

Så vigtigt at han viser at han stadig kan være med.

https://youtu.be/AsvOuK9hHg0

Image

Image
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Jan BRX
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Jan BRX » 11. Jul. 2019 12:38

Er han på vej væk? Ærgerligt for holdet og klubben. Er det ok, at han stopper? 1 år tilbage og måske ingen forlængelse på 3 år, som Bordeaux vil tilbyde.
Lad ham gå, han har altid været loyal.
Hent ham St. Etienne-manden. Sokratis kan lære ham op.

https://www.bbc.com/sport/football/48948345

Frankster
Normal Bruger

Post by Frankster » 11. Jul. 2019 12:59

Hvorfor skulle man lade ham gå?
Man har sandsynligvis en kontrakt på plads med Saliba, og det passer med, at Kos kontrakt udløber om et år.
Lissom man som klub må respektere, hvis en spiller ikke vil forlænge, skal det også gå den anden vej.

Det vil betyde, at man så skal hente en, der kan påvirke den plan man allerede har.

Jeg synes det er en skandale, at en anfører kan opføre sig på den måde, og håber han får en enorm bøde.
Selvfølgelig skal han ud efter dette, men stadigvæk skal Bordeaux betale for ham.
Vi kan bruge alle penge fra salg!
Its all about the Premier League....
Its all about the Arsenal.

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 11. Jul. 2019 13:04

Klubben sejler totalt. Hvad sker der lige. Afskib manden og kom videre. Hvad sker der for at vi går offentligt med det her. Vi har overhovedet ikke styr på forsvaret. Og hvor længe har vinduet lige været åbnet. Jesus christ. Kos’ redder ikke vores sæson. Og en utilfreds Kos redder slet ikke noget. Der er alt for meget fokus på penge, og sæsoner som ligger ude i fremtiden. Vi skal vinde noget i den kommende sæson. Bliver helt i tvivl om Unai Emery overhovedet har fået noget med fra sin første sæson.

Når det er sagt, så er det er kæmpe minus i Kos’ bog. Men nogen legende bliver han aldrig i min bog - alligevel.
Image

Frankster
Normal Bruger

Post by Frankster » 11. Jul. 2019 15:00

@Levinas
Vil en spiller ikke opfylde sin kontrakt, og vil en klub ikke tvinges til at forlænge den, fordi man har fokus på at få en yngre trup med gensalgsværdi, er det i min bog ikke lig med, at en klub sejler. Hvordan kommer du frem til det?

Er du ikke en anelse dramatisk med dit indlæg - virker som alt er galt, og du ikke vurderer, hvad han overtog, at klubben skal være selvfinansierende og at vinduet er åbent 4 uger endnu.

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 11. Jul. 2019 16:00

Frankster wrote:
11. Jul. 2019 15:00
@Levinas
Vil en spiller ikke opfylde sin kontrakt, og vil en klub ikke tvinges til at forlænge den, fordi man har fokus på at få en yngre trup med gensalgsværdi, er det i min bog ikke lig med, at en klub sejler. Hvordan kommer du frem til det?

Er du ikke en anelse dramatisk med dit indlæg - virker som alt er galt, og du ikke vurderer, hvad han overtog, at klubben skal være selvfinansierende og at vinduet er åbent 4 uger endnu.
Frankster, min ven. Klubben har ikke vundet et mesterskab i 15 år. Klubben sejler, fordi vi hvert år sakker et lille nøk bagud. Alt imens vores direkte konkurrenter gør alt det rigtige uden for banen og tager et skridt i den rigtige retning. Hvert år skal der investeres påny. Og hvert år lyder det som vi skal købe ind til fremtiden. Men problemet er at fremtiden er nu. Vi har jo hørt den samme sang om og om igen for mange år siden. Vi har jo ikke udviklet os bare det mindste i alle de år. Desværre.

Jeg synes de sejler fordi forsvaret er helt væk. Vi er ude efter Saliba, som først kan spille efter næste sæson. Rigtig fint, men ikke noget vi kan bruge til noget nu. Nul og niks kan vi bruge det til lige nu. Vi skal jo have en mand ind her og nu. Så sker der så det at vores bedste og mest erfarne forsvarsspiller dropper preseason. Undskyld mig. Synes du selv vi står i en god position? Nu mangler vi to CB. Vi har rykket på nul og niks, og skal altid vente til sidste øjeblik, for at få en afdanket lejesvend ind. Det er jo hele kulturen ift. mandskabspleje der sejler. Fabregas, Nasri, Van Persie, Ramsey, og et utal af spillere kan nævnes som forlader klubben med en bitter smag i munden.

Synes ikke jeg er dramatisk. Det er jo virkelighed at truppen er startet på preseason, og langtfra komplet? Eller det mener du måske den er. En ny spiller har da brug for at blive spillet ind på holdet og finde sin rolle. Det er vel det man bruger preseason til efter min bog. Vi er et af de rigeste klubber i verden og kan ikke finde penge til en dyt, og halvdelen af fanbasen stiller sig tilfredse med at blive udstillet som nærige i pressen. Men Wenger har aldrig haft sin trup klar til sæsonstart, så det vil selvfølgelig være for meget at forlange af hans arvtager, Emery.
Image

Frankster
Normal Bruger

Post by Frankster » 11. Jul. 2019 17:46

levinas wrote:
11. Jul. 2019 16:00
Frankster wrote:
11. Jul. 2019 15:00
@Levinas

Frankster, min ven. Klubben har ikke vundet et mesterskab i 15 år. Klubben sejler, fordi vi hvert år sakker et lille nøk bagud. Alt imens vores direkte konkurrenter gør alt det rigtige uden for banen og tager et skridt i den rigtige retning. Hvert år skal der investeres påny. Og hvert år lyder det som vi skal købe ind til fremtiden. Men problemet er at fremtiden er nu. Vi har jo hørt den samme sang om og om igen for mange år siden. Vi har jo ikke udviklet os bare det mindste i alle de år. Desværre.

Jeg synes de sejler fordi forsvaret er helt væk. Vi er ude efter Saliba, som først kan spille efter næste sæson. Rigtig fint, men ikke noget vi kan bruge til noget nu. Nul og niks kan vi bruge det til lige nu. Vi skal jo have en mand ind her og nu. Så sker der så det at vores bedste og mest erfarne forsvarsspiller dropper preseason. Undskyld mig. Synes du selv vi står i en god position? Nu mangler vi to CB. Vi har rykket på nul og niks, og skal altid vente til sidste øjeblik, for at få en afdanket lejesvend ind. Det er jo hele kulturen ift. mandskabspleje der sejler. Fabregas, Nasri, Van Persie, Ramsey, og et utal af spillere kan nævnes som forlader klubben med en bitter smag i munden.

Synes ikke jeg er dramatisk. Det er jo virkelighed at truppen er startet på preseason, og langtfra komplet? Eller det mener du måske den er. En ny spiller har da brug for at blive spillet ind på holdet og finde sin rolle. Det er vel det man bruger preseason til efter min bog. Vi er et af de rigeste klubber i verden og kan ikke finde penge til en dyt, og halvdelen af fanbasen stiller sig tilfredse med at blive udstillet som nærige i pressen. Men Wenger har aldrig haft sin trup klar til sæsonstart, så det vil selvfølgelig være for meget at forlange af hans arvtager, Emery.
Det er ikke sådan, at jeg er uenig med dig omkring, at vi skal have et forsvar på plads, men jeg synes mange af dine holdninger hører Wenger-tiden til, hvor jeg godt forstår, at der skal ryddes op. Det tager tid at komme af med Mustafi, Miki og Özil - ville du tage dem? Alle spillere, som er hentet før Emery, og som er løntunge og ikke attraktive for markedet. Ja, du har ret, man burde være på plads til pre-season, men da vi (åbenbart) skal være selvfinansierende, så er ovenstående 3 en situation man skal afklare. Godt?, Nej, overhovedet ikke.

Jeg vil dog godt pege på, at hverken United eller Chelsea står i en super situation, og at Spurs står foran et problem med lønninger og nyt stadion. De har så tjent mange penge på CL, og har en salgsvare, som de kan udskifte - den mangler vi i høj grad, og det bunder i dårlige (for gamle) indkøb tidligere, og manglende konsekvens omkring de spillere, der har 1-2 år tilbage. Den konsekvens mærker Kos nu, og det synes jeg er befriende.
Det tog Liverpool 5 år fra at være i vores situation, og de havde en rigmand i ryggen, men samtidig og store salg, der gør det lettere.
Her må jeg sige, at man har sovet i Arsenal, og det mærker vi, men nu, hvor man prøver at sætte en fornuftig retning, synes jeg ikke det er tidspunktet at kræve titler, og de store signings venter åbenbart.
Jeg håber dog rygterne fra idag har hold i noget - der skrives at klubben har handlet en transferpulje på plads med Kroenke på 120m pund, hvad skulle hjælpe os. Det sene tidspunkt tror jeg ingen ønsker, men er også et udtryk for klubbens ejers drift-taktik.

Ramsey forlod os, fordi klubben vil blive ramt, hvis de imødekom de store lønkrav. Så kan jeg nævne 4 spillere, som ville have det samme. Ærgerligt, og dårlig ledelse, men det går længere tilbage, og pludselig var vi her. Ramsey forlod ikke klubben med en dårlig smag, og alle ønskede ham, men de nye tider tillod det ikke. Se bare de sidste par dage. 3 unge spillere fra eget akademi er tilføjet til truppen samtidig med et indkøb af Gabriel. Derudover muligvis Saliba, og sidste sæson en 23-årig og 19-årig. For mig ingen tvivl om taktikken for de unge spillere, og med tilføjelse af 1 stjerne pr. sæson. Dette år forhåbentlig Zaha, men jeg håber også Cabellos fra Madrid, da han er 22 og perfekt som afløser for Ramsey (meget lig Silva, og tager aldrig bolden, men også fysisk).

Well, vi ønsker alle noget godt, men jeg oplever det som et resultat af de sidste 5 år med Wenger, hvor det vil tage 2 år mere at rydde og, og skærpe klubben.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 11. Jul. 2019 19:07

Laurent Koscielny has refused to travel to the US for our pre-season tour.

"We are very disappointed by Laurent’s actions, which are against our clear instructions.

We hope to resolve this matter and will not be providing any further comment at this time."

https://www.arsenal.com/news/club-state ... -koscielny

Færdig i klubben. La Fin de Koscielny.

Til at starte med har klubben trukket ham i 2 ugers løn..omkring 180.000 £..

Jan BRX
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Jan BRX » 11. Jul. 2019 20:25

Noget af en bøde for os dødelige. For Koscielny er det bare et greb i lommen. Og mon ikke en kommende klub betaler den bøde.
Min generelle holdning til sådanne spilleres opførsel er: Lad dem rådne op hos reserverne og spille på U-23 holdet, når det er på udebane.
I Koscielnys sag, så sælg ham til højestbydende. Han har indtil nu været loyal over for klubben. Har spillet selv om han ikke har været helt klar. Og nej, loyal er ikke det samme som legende.
Det er meget svært at finde spillende legender i professionel fodbold nu om dage. Der findes i hvert fald ikke nogen i Arsenal. Og mange år siden, der har været en spillende legende.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 21. Jul. 2019 20:24

Laurent skulle være enig med Rennes om et skifte, men ,selvfølgelig, skal vi da have kompensation hvis manden skifter, selvom han kun har 1 år tilbage af sin kontrakt.

Ellers hedder det 1 år på reserveholdet.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 6. Aug. 2019 16:24

"We thank Laurent for his contribution to the club and wish him all the best for the future"

https://www.arsenal.com/news/koscielny-to-join-bordeaux

MichaelBo
Normal Bruger

Post by MichaelBo » 6. Aug. 2019 18:03

Farvel til vores kaptajn.. På sine bedste dage en af de allerbedste midterforsvarere med godt overblik og en kæmpe gejst..

Meget ærgeligt, at han skulle ende med at forlade klubben på den måde, men alt muligt held og lykke til ham i det, der nok bliver hans sidste klub..

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 6. Aug. 2019 19:24

Til tider var han en af verdens bedste og i alt fald den bedste i PL. Også en af mine egne favoritter igennem lang tid. Trist slutning :(
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Burnley- og Leicesterfans.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 6. Aug. 2019 21:49

Ja, 9 år (!) og 353 kampe nåede Kos for os.

Tak for alt, Kos.

Da du var på toppen, var du en fantastisk spiller der med god timing i tacklingerne formåede at holde modstanderne fra afslutninger.

Et sammendrag af dine bedste momenter:

https://m.youtube.com/watch?v=BeX8GCkgHZU.

Nu præsenteret for Bordeaux en klub som ofte ligger og kæmper om Europa League pladserne.

Prisen skulle ligge på omkring 4,6 millioner £. som vi får for spilleren som har givet så meget og som havde 1 år tilbage af sin kontrakt.

Post Reply