S. United - Arsenal PL

Dette forum er udelukkende til at debattere Arsenals kampe mens de spilles "Live".

Moderator: admin

Fedder
Arsenal Danmark medlem

Re: S. United - Arsenal PL

Post by Fedder » 18. Jan. 2020 18:14

Jan BRX wrote:
18. Jan. 2020 18:03
Gunner321 wrote:
18. Jan. 2020 18:02
hvornår er der nogle der piller det licens fra manden???? er så træt af det
Hvilken mand taler du om?
Mike Dean er mit umiddelbare bud

Cliffer
Normal Bruger

Post by Cliffer » 18. Jan. 2020 18:18

Skuffende at smide point igen i dag. Men når man tænker på, at det vel var nummer 10 mod nummer 6, så er det ikke så ringe igen.
Det siger også bare meget om, hvor vi er lige nu.
Selvfølgelig en betydelig svækkelse at være uden Sokratis, Nelson og Kolasinac. Saka gjorde det dog udmærket i Kolasinacs fravær, selvom jeg synes, at han var ude af position ved deres mål. Hvis han var blevet på venstre backen kunne han have forhindret indlægget.
At indkassere et mål er acceptabelt. Vi burde bare farligere længere fremme.
Det var ikke mange store chancer at vi spillede os frem til..
Lacazette er ude af målform for tiden, og uden Aubameyang koster det.
Pepe har gode momenter, men det er stadig ikke overvældende, hvad han har præsteret.
Jeg synes ikke, at Sheffield kunne have protesteret så meget, hvis han havde fået straffesparket, som blev tjekket af VAR.
Men VAR har ikke rigtig været vores ven denne sæson, og det er ikke fordi kendelsen er helt uforståelig for mig..

Gunner321
Normal Bruger

Post by Gunner321 » 18. Jan. 2020 18:27

Fedder wrote:
18. Jan. 2020 18:14
Jan BRX wrote:
18. Jan. 2020 18:03
Gunner321 wrote:
18. Jan. 2020 18:02
hvornår er der nogle der piller det licens fra manden???? er så træt af det
Hvilken mand taler du om?
Mike Dean er mit umiddelbare bud
Lige præcis. Og det er ikke kun i Arsenals kampe, men i hver eneste kamp han har kontroversielle beslutninger.

Kontakten ved det udeblivende straffespark, er simpelthen så tydelig at en blind mand kunne se det.

Når det er sagt, så er 1-1 ikke uretfærdigt, når man kigger overordnet på kampen, men hvis vi havde været foran 2-0 (hvis vi havde scoret på det straffe vi ikke fik) så tror jeg sheffield havde mistet pusten helt, som vi de var godt på vej, inden deres scoring.

Udover det mål Xhaka forhindrer, bidrager han igen ikke med en skid. Men mangel på bedre gør, at vi er nød til at bruge ham. øv.

Og hvornår er Bellerin klar igen? Ham Niles har jeg ikke den store fidus til. ihvertfald ikke på højreback.

Jan BRX
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Jan BRX » 18. Jan. 2020 19:00

Også uforstående overfor manglende straffespark. Og nej, VAR er ikke vores ven. Jeg mener også, at der bliver overset minimum et rødt kort til Sheffield. 2 gange bliver der slynget en albue bagud (på Zaka+Martinelli). Dog ikke Deans fejl; mener VAR kunne bruges til det. AMN er det bedste vi har i øjeblikket til HB. Ved målet bliver han ladt i stikken med 3 modspillere.
Xhaka er ikke god nok. Hans afleveringer ligger 95% af gangene aldrig foran medspilleren. Lagt mærke til, at han næsten altid vender sig om, når modstanderen ligger an til aflevering/skud. Findes desværre ingen naturlig afløser for ham; Guendouzi er for flagrende.
Pepe laver næsten det samme hver gang. Stopper op, trækker ind i banen, kigger efter det lange hjørne. Hvis det ikke kan lade sig gøre - så en ekstra dribling. Og han har alt for mange unødvendige driblinger. Så indtil nu - virkelig spild af penge. Må da håbe det bliver bedre med Pepe.
Jeg mener at vi er blevet bedre siden tiltrædelsen af Arteta. En 10, plads af et normalt top-6 hold er faktisk ikke så dårligt, når man tænker på dårligt, hvor dårligt vi har spillet/fungeret. Et normalt midterhold, ville have ligget til nedrykning.
Sidste afsnit måske lidt for positivt/rosenrødt!!!

PS Kommer lige pludselig i tvivl om det manglende straffespark. På et af tv-vinklerne ser det ud som, at Pepes fod hænger fast i græsset så han falder. Det sker kort inden, at han ryger ind i SU-spillerens ben.

Post Reply